Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

MAN HTGX câștigă TRUCK INNOVATION AWARD 2025

MAN hTGX – un camion de mare tonaj cu motor cu combustie pe bază de hidrogen – a câștigat premiul Truck Innovation Award 2025. Membrii juriului International Truck of the Year i-au înmânat prestigiosul premiu lui Dr Frederik Zohm, membru al Consiliului de Conducerepentru Cercetare-Dezvoltare de la MAN Truck & Bus,, în cadrul IAA Transportation Press Day din Hanovra.

MAN Truck & Bus va fi primul producător de camioane din Europa care pune bazele unei serii mici de camioane cu propulsie pe combustie de hidrogen. Seria mică, planificată inițial la aproximativ 200 de unități, urmează să fie livrată clienților din Germania, Olanda, Norvegia, Islanda și anumite țări non-europene încă din 2025. MAN hTGX oferă o variantă alternativă de acționare cu emisii zero pentru aplicații speciale, de exemplu pentru transportul de mărfuri grele – cum ar fi în construcții, transportul de cisterne sau transportul de cherestea. hTGX poate fi, de asemenea, o alternativă la camioanele electrice cu baterii pentru utilizarea în zone fără infrastructură de încărcare adecvată sau pentru piețele în care este deja disponibil suficient hidrogen. 

MAN hTGX va fi disponibil în configurații de punți 6×2 și 6×4, permițând o sarcină utilă mare și o autonomie maximă de până la 600 km. Motorul cu ardere internă cu hidrogen H45 se bazează pe unitatea diesel D38 și va fi produs în fabrica de motoare și baterii din Nürnberg.

După premiul inaugural Truck Innovation Award în 2019, în semn de recunoaștere a siguranţei operării camionului autonom aFAS Level 4, fără șofer, și a proiectelor de conducere autonomă ATLAS-L4 și ANITA în operațiunile logistice în 2023, aceasta este a treia oară când MAN Truck & Bus câștigă acest trofeu.

Premiul Truck Innovation Award, creat de juriul International Truck of the Year (ITOY), recunoaște excelența în soluții avansate de transport. Grupul ITOY este format din 25 de jurnalişti de vehicule comerciale și jurnaliști seniori reprezentând principalele reviste de camioane din Europa și Africa de Sud.

Cu 84 de voturi, hTGX de la MAN a învins concurența Oxygen de la Renault Trucks – un camion prototip de distribuție – și S-eWay Fuel Cell (FCEV) de la Iveco, un vehicul electric cu emisii zero pentru distanțe lungi.

În timpul unui test pe șosea în Saalfelden, Austria, jurnaliștii IToY au lăudat performanțele și manevrabilitatea hTGX, asemănătoare celor ale unui motor diesel, oferite de motorul pe hidrogen cu aprindere prin scânteie MAN H4576 de 16,8 litri cu șase cilindri în linie. Juriul Truck of the Year a lăudat, de asemenea, amprenta de carbon aproape nulă a camionului de mare tonaj, autonomia de aproximativ 600 km oferită de rezervoarele presurizate cu hidrogen de 56 kg și 700 de bari și sistemul simplificat de post-tratare a gazelor de eşapament.

Rezumând decizia juriului, Gianenrico Griffini, președintele International Truck of the Year, a declarat: „MAN hTGX deschide un nou capitol în decarbonizarea transportului rutier. Acesta poate fi vehiculul ales pentru aplicații grele, cum ar fi în sectorul construcțiilor, în condiții climatice dificile.”

Articole similare

Ad