Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Marii operatori logistici fac nu numai volume, ci si profit

Rezultatele financiare ale primelor 500 de companii de logistica din Romania vor fi prezentate si in acest an in catalogul TOP Romanian Transport & Logistics Operators 2020, care va aparea in noiembrie. Pana atunci insa, va oferim situatia firmelor care dicteaza aceasta piata si care, in 2019, au realizat o cifra de afaceri totala de circa 2,5 miliarde de euro, in crestere cu 2% (+61 de milioane de euro) fata de 2018. Daca privim la nivel macro, primele 100 de companii au inregistrat afaceri cumulate de circa 2,1 miliarde de euro, ceea ce reprezinta 82% din totalul realizat de primele 500 de companii din domeniu (cele cu cod CAEN 5229 si 5221). De fapt, doar primele 20 din top realizeaza jumatate din cifra de afaceri a Top 500, avand impreuna aproape 1,3 miliarde de euro in 2019. Cifra este similara cu cea din 2018, cu un plus de circa 40 de milioane de euro (+3%).

Cele mai mari 10 companii de logistica au cumulat o cifra de afaceri de 938 de milioane de euro, ceea ce reprezinta circa 37% din totalul celor 500 de firme analizate. De remarcat ca primii 10 jucatori sunt aceiasi ca in urma cu doi ani, diferenta fiind data de o urcare pe locul al doilea a companiei HAVI Logistics, care si-a majorat business-ul cu 10%, dar si de o coborare de doua pozitii, pana pe locul al zecelea, pentru Quehenberger Logistics, care a lasat locul al optulea pentru Kühne+Nagel, in crestere puternica fata de 2018, in timp ce Yusen a urcat a o pozitie, pana pe locul al noualea.

Doi distribuitori surclaseaza grupul de multinationale logistice

Exceptand prima pozitie, ocupata si de aceasta data de distribuitorul Aquila Part Prod Com, companie ale carei cifre, exact ca in cazul HAVI Logistics, sunt influentate de comercializarea produselor distribuite, si care in 2019 au scazut cu 5% fata de 2018, pe primul loc in randul companiilor de logistica si expeditii regasim liderul pietei de peste 10 ani, Schenker Logistics Romania. Business-ul expeditorului german s-a aflat intr-o usoara scadere, sub 1%, explicabila insa prin faptul ca o pondere importanta o ocupa segmentul auto, care se afla pe un trend descrescator incepand din a doua jumatate a lui 2019. Iar cifrele vor fi, cel mai probabil, si mai mici la finalul lui 2020, mai ales ca intreg sectorul auto a fost pus la pamant in primele 6 luni, cu precadere din cauza pandemiei Covid-19. Desi nu si-a crescut activele din punct de vedere scriptic, DB Schenker si-a continuat planul de extindere si modernizare a sucursalelor sale din sud-estul Europei, iar anul trecut a investit in Romania aproximativ 6,5 milioane de euro in constructia unui nou terminal aflat in imediata apropiere a Autostrazii A1 Bucuresti-Pitesti, in CTPark Bucharest West. Actiunea s-a finalizat cu relocarea operatiunilor de transport si logistica din Phoenix Logistics Center in noul terminal Clasa A, pe o suprafata totala de 21.000 m2. Per total, activele sunt in usoara scadere, posibil ca aici sa fi contribuit si proprietatile provenite de la fostul Romtrans, achizitionat de Schenker in 2008, multe dintre ele vandute si scoase din active in ultimii ani. Aceasta vanzare este posibil sa fi contribuit, chiar daca intr-un procent destul de mic, si la majorarea profitului cu 35%. Optimizarea a fost realizata pe intreg lantul de distributie prin intermediul a doua servicii standardizate la nivel european, care au crescut astfel productivitatea si eficienta livrarilor. Este vorba despre optiunile „Zi fixa 10 si 13“ si „Premium 10 si 13“, care au devenit disponibile pentru serviciile de transport in regim de grupaj. In plus, serviciile logistice speciale (operatiuni vamale, transporturi de marfuri exceptionale etc.) si divizia maritima si aeriana au cunoscut cresteri anul trecut, care s-au repercutat si in cresterea profitului. In ceea ce priveste diferenta dintre creante si datorii, aceasta a ajuns la 17,8 milioane de euro, cu 19% mai mare decat in 2018. De altfel, sumele mari de recuperat au trecut in cazul catorva mari expeditori, inclusiv Schenker, la „Provizioane”, ceea ce arata ca sunt situatii de insolvente deja in cazul unor clienti mari de transport, care nu si-au mai platit datoriile catre expeditori.

Imediat dupa Schenker Logistics Romania se afla Transmec, care ocupa acelasi al patrulea loc, in crestere cu 8% fata de 2018, ajungand la o cifra totala de 92 de milioane de euro. Compania si-a micsorat flota in acelasi timp cu eficientizarea operatiunilor de transport, iar primele sase luni au aratat o majorare a numarului de curse, atat transporturi cu incarcaturi FTL, cat si LTL. Transmec opereaza in Romania prin doua depozite aflate in Oradea, unul propriu, de 10.000 m2 si unul inchiriat, de 6.000 m2, care este dedicat livrarilor just in time. Tot la Oradea se afla si terminalul privat al Transmec, detinut in parteneriat cu P&O Ferrymasters, de unde sunt organizate trenuri proprii regulate pe diverse destinatii: Italia, Belgia, Germania si Polonia. Pentru ruta Oradea-Lodz (Polonia) va fi introdusa si o a treia plecare saptamanala. Tot ca proiecte viitoare putem enumera si un serviciu Oradea-Constanta, pe Marea Neagra, ruta urmand sa garanteze conexiuni cu Bulgaria, Serbia, Grecia si Turcia. Totodata, compania a obtinut anul trecut si certificarea AEOS (Security Authorised Economic Operator), ceea ce a ajutat-o sa solicite vamuirea marfurilor la nivel local, departe de marile porturi. Costurile crescute, in special cele cu salariile, dar si investitiile realizate se vad in diminuarea profitului, care anul trecut a ajuns la circa 1,3 milioane de euro, dar mai ales in active, care au ajuns la 35,2 milioane de euro, inregistrand un plus de circa 3 milioane de euro. Daca ne uitam insa la diferenta dintre creante si datorii, observam ca Transmec inregistreaza un minus de 6,6 milioane de euro, o crestere a datoriilor fata de 2018.

Daca in urma cu doi ani GEFCO inregistra o cifra de afaceri de circa 84 de milioane de euro, in crestere cu 23% fata de perioada similara din 2017, alaturi de un profit, si el marit, care ajunsese la doua milioane de euro, iata ca 2019 nu a fost un an tocmai favorabil, in special prin prisma sectorului auto, care detine o pondere importanta in business si care s-a aflat in declin. Astfel, afacerile GEFCO in Romania au scazut cu 5%, pana la 79,5 milioane de euro, in timp ce, pentru prima data in ultimii patru ani, compania a inregistrat pierderi financiare. Pastrand trendul descrescator, si activele totale au scazut cu 19%, pana la aproape 20 de milioane de euro. Singura evolutie o regasim in cifrele care arata diferenta dintre creante si datorii, acolo unde GEFCO are de recuperat aproximativ 3,5 milioane de euro.

Gebrüder Weiss si-a mentinut aceeasi pozitie, a sasea (a cincilea daca exceptam Aquila, mutata din topul firmelor de transport in cel de logistica, desi are cod CAEN 4941, dar scaderea volumelor de transport comunitar au facut ca aceasta activitate sa reprezinte mai putin de 30% din veniturile companiei, comparativ cu activitatile de logistica si distributie), inregistrand totodata si cel de-al patrulea an consecutiv de crestere a cifrei de afaceri si ajungand la 67,4 milioane de euro, o evolutie de 8% fata de perioada similara a anului precedent. 2019 a reprezentat pentru companie un an de consolidare a pozitiei, care s-a realizat inclusiv prin investitii in personal, cu 6% mai numeros, dar si in infrastructura de transport, numarul total al curselor fiind mai mare cu 22%. Tot anul trecut, compania austriaca a deschis o linie noua de transport, Bucuresti-Istanbul, cu plecari de doua ori pe saptamana din Turcia spre Romania si un timp de tranzit de maximum sase zile lucratoare. Cresterea a venit si din intrarea pe segmentul de curierat, mai precis din deschiderea serviciului de Home Delivery (comenzi online pentru bunuri de tip cargo cu greutate de 25-45 kg) la nivel de grup, care doar in Romania a inregistrat 58.000 de comenzi onorate, in timp ce in Europa de Est si Austria au fost efectuate 1,1 milioane de livrari. Cele mai multe livrari au fost inregistrate pe segmentul mobilei, unde compania a castigat un client important. In ciuda scaderii profitului la nivel de piata, acolo unde primele 500 de companii au realizat un profit de 81,7 milioane de euro, in scadere cu 4% fata de 2018, Gebrüder Weiss a cunoscut o crestere importanta din punct de vedere al profitului. Astfel, cele 1,67 de milioane de euro (+60% fata de 2018) plaseaza compania pe locul al optulea. Cresterea vine din eficientizarea operatiunilor de transport, in special a celor de distributie, dar si din servicii logistice, hub-ul de la Sibiu fiind extins cu 4.500 m2 in 2018, insa operational a inceput sa functioneze in 2019. Acesta este si motivul pentru care atat profitul, cat si activele au fost mai mici in urma cu doi ani. Astfel, in 2019 bunurile totale detinute de operatorul logistic au atins valoarea de 33,6 milioane de euro, in crestere cu 15% fata de 2018, atunci cand valoarea era de 29,4 milioane de euro. Este cea de-a doua crestere din punct de vedere valoric dupa Karl Heinz Dietrich. Nu in ultimul rand, crestere observam si la capitolul „Creante minus Datorii“, acolo unde a fost contabilizat un plus de aproape un milion de euro.

Topul primelor zece companii de logistica este completat de DSV Solutions, care si-a pastrat cea de-a sasea pozitie din 2018, reusind cresteri pe toate planurile. Daca cifra de afaceri a ajuns la 64,5 milioane de euro, un plus de 7% fata de 2018, profitul a inregistrat cea mai spectaculoasa urcare, de 48%, ajungand la 2,3 milioane de euro. Nu in ultimul rand, activele DSV au fost si ele intr-o crestere de 8%, ajungand la aproape 20 de milioane de euro, dupa ce compania si-a marit spatiile de depozitare pana la aproape 200.000 m2. Cele mai mari cresteri au venit din zona de servicii si volume aditionale, compania fiind activa cu precadere in retail, anul trecut cunoscand, in special spre final, un consum ridicat de echipamente IT&C si FMCG (produse care nu necesita temperatura controlata). De asemenea, inclusiv diferenta dintre ce are de recuperat si datorii este pozitiva, in urcare cu 35% fata de perioada similara din 2018, pana la 1,5 milioane de euro.

Kühne+Nagel a avut cresterea cea mai dinamica la toate capitolele. Compania a avut o cifra de afaceri de 64,1 milioane de euro, majorata cu 23% fata de 2018, ceea ce a urcat-o in clasament o pozitie, pana pe locul al optulea. Crestere importanta a inregistrat si profitul, care a fost mai mare cu 63%, ajungand la 2,7 milioane de euro. Activele totale au crescut cu 14%, avand o valoare de circa 11 milioane de euro, in timp ce diferenta dintre creante si datorii a fost de peste 1,1 milioane de euro in favoarea creantelor, inregistrand, totodata, si cea mai semnificativa crestere, respectiv +1.159%.

Yusen Logistics (fosta Tibbett Logistics) a avansat si ea o pozitie, pana pe locul al noualea, pentru un plus de 12% al cifrei de afaceri, ajungand la circa 55 de milioane de euro in 2019. Cresterea a venit in principal din eficientizarea operatiunilor de transport si din servicii adaugate in activitatea de depozitare cu temperatura si distributie de proximitate. Pentru al doilea an la rand, profitul a scazut, insa de data aceasta cu 10% (34% in 2018), pana la 1,7 milioane de euro. Au crescut in schimb investitiile, iar asta se vede cel mai bine in active, care au inregistrat un plus de 27%, ajungand la 18,8 milioane de euro. La finalul anului trecut, furnizorul de servicii logistice detinea o flota proprie de 75 de semiremorci frigo, pe care o va suplimenta in 2020 cu inca 10 unitati, alaturi de alte 20 de vehicule de 3,5 t. Planul de investitii include si 15 unitati intre 3,5 si 7,5 t, alimentate cu CNG, pentru distributia de proximitate, segment care a crescut pe parcursul lui 2019. Pozitiva este si balanta intre creante si datorii, compania avand de recuperat circa 1,5 milioane de euro.

Ultima pozitie in Top 10 este detinuta de Quehenberger Logistics Rou, care a inregistrat si cea mai dinamica scadere, de 12%, ajungand la un total de 47,9 milioane de euro, in principal din cauza renuntarii la propriul parc auto care lucra in Comunitate si, implicit, a diminuarii veniturilor din transport, 2019 fiind dedicat exclusiv expeditiilor si logisticii, ultima crescand in 2019 in mare parte datorita comertului online, ale carui estimari de 60% au fost depasite, dar si pe segmentul de „logistica contractuala“, servicii personalizate pentru fiecare client. Potrivit cifrelor furnizate la nivel de grup, vanzarile pe acest segment au crescut cu 25%. In ceea ce priveste 2020, previziunile nu sunt atat de optimiste pe cat se spera, pandemia de Covid-19 fiind principala cauza de scadere pentru anumite segmente, cel putin in martie si aprilie, atunci cand ne-am aflat in starea de urgenta, cifrele neputand fi compensate total de cresterile din IT&C si retailul alimentar.

Profit in scadere pentru afacerile de logistica si expeditii

De cativa ani incoace, cu precadere in transport, dar si in depozitare si servicii cu valoare adaugata, companiile resimt tot mai mult presiunea pe preturi. Pe langa asta, sa nu uitam ca anul trecut salariul mediu net a inregistrat cea mai mare crestere din ultimul deceniu, de 15% fata de 2018, dupa cum au aratat datele publicate de Institutul National de Statistica, deci costurile cu forta de munca au crescut si ele. Daca la aceste doua variabile mai adaugam si diversele investitii in echipamente sau chiar depozite, in special cele destinate productiei si retailului alimentar, scaderea profitului este explicabila. Pentru ca, da, 2019 a fost un an in care primele 500 de companii au realizat un profit de 81,7 milioane de euro, in scadere cu 3,42 de milioane de euro, respectiv 4%, fata de 2018.

Primele 100 de companii au inregistrat insa un profit mai mare cu 10% in 2019, ajungand la 63,1 milioane de euro, adica 77% din totalul profitului obtinut de Top 500. Mai mult decat atat, 42% din profit este adus de primele 20 de companii, care au totalizat aproape 40 de milioane de euro, in crestere cu 16% fata de 2019, atunci cand suma totala a fost de circa 30 de milioane de euro. Din punct de vedere al profitului mediu, primele 100 de companii au inregistrat o medie de 635.931 de euro, cele aflate intre locurile 100 si 199 de 123.449 de euro, urmatoarele 100 de pozitii de 48.664 de euro, iar cele aflate pe locurile 300-399, de 15.255 de euro. Ultimele 35 de pozitii (pentru ca 65 de companii au raportat pierderi), respectiv locurile 400-435, au avut un profit mediu de 1.532 de euro.

Profituri mai mari pentru operatorii de suprafete mari de depozitare

Schenker Logistics Romania a fost cea mai profitabila companie de logistica din Romania in 2019, cu o evolutie de 35% fata de 2018, pentru un total putin peste 4 milioane de euro, locul al doilea fiind ocupat de Kühne+Nagel, care face schimb cu Transmec si inregistreaza un plus ceva mai consistent, de 63%, dar plecand de la un profit mai mic in 2018 si ajungand in 2019 la 2,7 milioane de euro. Podiumul este intregit de o alta multinationala, Karl Heinz Dietrich International Exped, care si ea face schimb de locuri cu Gefco Romania, si care a inregistrat o crestere exponentiala a profitului, cu 77% fata de 2018. Valoarea absoluta este insa mai mica, de 2,5 milioane de euro, dupa cativa ani de investitii si amortizari ale investitiilor in noi capacitati de depozitare. Topul primelor 10 companii se continua cu DSV Solutions, care urca pana pe a patra pozitie, cu 2,3 milioane de euro, si face schimb cu I.B. Cargo, care coboara pana pe locul al zecelea, cu un profit net in 2019 de 1,39 de milioane de euro. Tot in scadere a fost si cifra de afaceri, de la 31,2 la 29,7 milioane de euro, compania coborand din acest punct de vedere de pe locul 15 in 2018 pe locul 18. Urmeaza CEVA Logistics, cu 2,24 de milioane de euro (in crestere cu 31%), care a inregistrat o cifra de afaceri de 20,8 milioane de euro, ce o pozitioneaza pe locul 25, in urcare cu cinci pozitii fata de 2018.

Daca in 2018 DHL Logistics detinea a sasea pozitie in privinta profitului, iata ca in 2019 subsidiara locala companiei germane a inregistrat un profit in scadere cu 5%, pana la 1,97 de milioane de euro. Cifra de afaceri a urcat insa cu 11%, pana la 25,2 de milioane de euro, ca si activele, care s-au apreciat cu circa 640.000 de euro, ajungand la 7,6 milioane de euro, crescand insa diferenta dintre creante si datorii cu circa 4.000%, pana la 262.958 de euro.

In coborare o pozitie se afla Yusen Logistics, cu un profit de 1,7 milioane de euro, mai mic cu 10% decat in 2018. Pozitia a opta este detinuta de Gebrüder Weiss, cu 1,67 de milioane de euro, in timp ce KLG Europe Logistics se mentine pe locul al noualea, cu un profit mai mic cu 10% decat in 2018, care a ajuns la 1,4 milioane de euro, la o cifra de afaceri 43,2 milioane de euro, in crestere cu 7%, de la 40 de milioane de euro. Singura companie care a iesit din TOP 10 profitabilitate a fost Transmec, care ocupa acum locul 14, in scadere cu 45%, cu 1,27 de milioane de euro.

Pierderi asumate cauzate de investitii, dar si de pierderi de clienti importanti

Din Top 500 companii de logistica, in 2019 au inregistrat pierderi numai 65, acelasi numar ca in 2018, insa nu si aceleasi firme, unele contabilizand profit, asa cum este cazul expeditorului ADD Cargo, companiei de logistica si curierat Innight sau firmei Atlas Spedition, din Brasov, care are o activitate mixta, transport si logistica, avand un parc auto propriu. In total, cifrele publicate pe site-ul Ministerului Finantelor contabilizeaza o pierdere de 13,7 milioane de euro, cu o medie de 212.116 euro/companie. Daca scadem toate aceste pierderi din profitul total, rezulta un profit net inregistrat de Top 500 de 68 de milioane de euro, ceea ce inseamna o medie a profitului de 136.000 de euro pentru fiecare companie. Defalcat, pentru al doilea an consecutiv cele mai mari pierderi le-a inregistrat FM Romania, cu o crestere de 16% fata de anul anterior, pana la circa doua milioane de euro. Compania inca resimte investitia de 20 de milioane de euro in depozitul aflat in Dragomiresti (Giurgiu), pe o suprafata de 20.000 m2, din care jumatate este dedicata produselor farmaceutice, o piata in dezvoltare exponentiala in ultimii ani si pe care FM Logistics o ataca plina de interes, iar cealalta jumatate cosmeticelor si FMCG. Sub conducerea lui Alexander Pavlov, care l-a inlocuit pe Christophe de Korver, care la randul sau l-a inlocuit pe Catalin Olteanu, operatorul logistic a reusit sa isi creasca afacerile cu 6% prin atragerea unor noi clienti in portofoliu, dar si prin dezvoltarea unor servicii aditionale pentru cei existenti, cum ar fi reambalarea si reetichetarea, afaceri care, in 2019, au depasit 30 de milioane de euro, in crestere cu 6%. In acelasi timp, activele FM Romania au inregistrat o scadere de 4%, pana la 17,4 milioane de euro, numarul mediu de angajati fiind si el mai mare, de la 740 la 755. S-a micsorat si ecartul dintre suma ce reprezinta diferenta dintre creante si datorii pe care compania o avea de platit in 2018, de la -10,6 milioane de euro la 6 milioane de euro.

Multinationala franceza este urmata de filiala grupului olandez Raben, care a inregistrat o pierdere importanta fata de datele din 2018, de peste 500.000 de euro, pentru un total de 1,93 de milioane de euro. Raben Logistics Romania investeste insa in dezvoltarea unei infrastructuri logistice dedicate transportului de grupaj, un segment extrem de costisitor in prima faza, unde amortizarea vine dupa o perioada lunga de timp. Iar aceasta extindere a dus la cresterea cifrei de afaceri, care a urcat cu 40%, ajungand anul trecut la 7,8 milioane de euro, la fel cum a urcat si diferenta dintre creante si datorii, care a ajuns la 4,7 milioane de euro.

Pe locul al treilea din punct de vedere al pierderilor se afla Quehenberger, cu 1,65 de milioane de euro, de asemenea in usoara urcare, cu 107.469 de euro, adica 7%, fata de 2018. Alaturi se afla Whiteland Logistics, operator specializat in servicii logistice pentru produse alimentare cu temperatura controlata, care ocupa a patra pozitie, cu o pierdere de 1,1 milioane de euro, la o cifra de afaceri oarecum in stagnare, de 10,3 milioane de euro. ªi activele Whiteland au scazut cu 13%, ajungand la 2,3 milioane de euro, cel mai probabil din vanzarea ansamblurilor mai vechi din flota proprie. Cele patru companii enumerate mai sus contabilizeaza aproape 50% din totalul pierderilor, mai precis 6,7 milioane de euro. Restul de sase companii din Top 10 au inregistrat pierderi in valoare totala de peste 4,2 milioane de euro, deci circa 11 milioane de euro pierderi (79% din total) pentru primele 10 aflate in top. Vorbim de locurile 5-10, ocupate in ordine de Lagermax AED, cu o pierdere de 951.879 de euro, in crestere de peste 500.000 de euro, Nordic Logistic, 741.469 de euro, ARS Altmann Ro, cu 701.720 de euro, Ekol International Logistics, 627.328 de euro, DSV AIR & SEA (creata din Panalpina Romania si fosta divizie Air&Sea a DSV Solutions), 622.897 de euro, si Gefco Romania, cu o pierdere de 584.695 de euro. Interesant este ca in 2018 ultimele doua clasate inregistrau profit, nu pierderi. Restul celor 55 de companii au inregistrat pierderi cumulate de 2,8 milioane de euro, pentru o medie de 51.569 de euro/companie.

Activele, grupate in jurul marilor operatori logistici

Activele detinute de primele 500 companii de logistica de pe piata locala nu au evoluat spectaculos in ultimii patru ani, cu atat mai mult intre 2018 si 2019, cand diferenta a fost de doar 0,06% in favoarea anului trecut, suma totala ajungand la 1,1 miliarde de euro. Astfel, doar 255 de firme si-au crescut activele in 2019, cu procente cuprinse intre 1 si 885%, 21 reusind o crestere de peste un milion de euro.

Peste 51% din activele totale, adica aproximativ 560 de milioane de euro, se afla in posesia primelor 20 de companii, situatie neschimbata fata de 2018, in timp ce primele 100 de companii detin 81,7%, adica putin peste 902 milioane de euro, cu o medie de 9 milioane de euro/companie. Asa cum era de asteptat, valoarea activelor scade pentru celelalte firme din top, majoritatea case de expeditii fara depozite sau parcuri auto, astfel ca firmele aflate pe locurile 101-200 detin 11% din total, cu o medie de 1,2 milioane de euro/companie, cele de pe locurile 201-300 au 4,7% din total, cu o medie de 513.973 de euro, cele de pe locurile 301-400 detin 2% din active, inregistrand o medie 223.864 de euro, iar cele de pe locurile 401-500, doar 0,53%, cu o valoare medie a activelor de 70.194 de euro/companie.

Asa cum era de asteptat, prima companie in Top Active este si de aceasta data Karl Heinz Dietrich International, cu active totale in valoare de 94,9 milioane de euro, in scadere cu 7% fata de 2018, la o cifra de afaceri de 25,6 milioane de euro, mai mare decat cu un an inainte cu 9%. Pe locul al doilea se claseaza Aquila, cu active in valoare de 83 de milioane de euro, iar pe locul al treilea, Schenker Logistics, cu aceeasi valoare a activelor ca si in 2018, de 66,6 milioane de euro. Topul primelor trei companii este intregit de Transmec, cu 35,2 milioane de euro, in crestere cu 9% fata de 2018. Din punct de vedere al evolutiei cresterii, pe primul loc se situeaza ARS Altmann Ro, care si-a crescut activele totale cu 885%, ajungand la 2,2 milioane de euro, International Alexander Logistic, cu un plus de 261%, pana la 2,2 milioane de euro, si Todor Spedition, cu o crestere de 197%, pana la 161.145 de euro.

Articole similare

Ad