Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Marile nume zguduite de criza merg totusi mai departe

Scaderea dramatica a cererii de vehicule comerciale de anul trecut, investitiile realizate de producatori chiar inainte de inceperea crizei, pentru a extinde capacitatea si a face fata numeroaselor solicitari, precum si stocurile de sute sau mii de unitati au facut ca unii actori importanti de pe piata sa depaseasca momentul 2009 cu mari emotii. Cele mai ilustre exemple sunt Lamberet, Sommer si Kögel, acesta din urma pentru a doua oara in insolventa in ultimii cinci ani. Pentru fiecare s-au gasit solutii europene, in ciuda faptului ca firme din China se arata tot mai doritoare sa se instaleze pe batranul continent.
 

Humbaur, producatorul de trailere de la 750 kg la 40 t, a preluat Kögel in 2009, „din respect pentru aceasta marca, pentru traditia ei de peste 75 de ani si pentru ideea de «calitate germana»“, asa cum a declarat Ulrich Humbaur. Interesul pentru Kögel a fost determinat si de faptul ca ambele sunt firme de familie, de dimensiuni medii. Cu aceasta ocazie, la gama traditionala de produse Kögel s-au adaugat si trailere folosite in constructii – domeniu pe care compania l-a abandonat dupa reorganizarea din 2005. De acum vor exista doua marci si fiecare se va concentra pe un anumit segment, pentru a acoperi cat mai bine gamele de remorci pentru uz personal sau industrial. Axele Trax se vor produce in continuare, in schimb modelele Foxx au iesit de pe piata.
Kögel si-a propus sa vanda 5.000 de vehicule in 2010 si 10.000 in 2011, si numai la IAA a primit 1.000 de cereri, asa cum declara reprezentantii companiei, din care circa jumatate de pe piata germana.
Si pentru Lamberet, 2008 a fost un an foarte dificil, iar in 2009 compania a falimentat, deoarece tocmai facuse investitii, avea datorii foarte mari si, din cauza cererii scazute, situatia a scapat de sub control. Producatorul francez s-a redresat singur, datorita actionarului sau, si continua sa investeasca in dezvoltarea produselor, pentru a le face si mai bine adaptate cerintelor specifice legate de activitate, zona geografica sau tip de drum.
Fondata in urma cu 75 de ani, compania germana Sommer a fost amenintata de faliment in toamna lui 2009, in ciuda situatiei bune a comenzilor, si are, de la 1 octombrie 2010, noi proprietari: Alexander Tietje, fost CEO Kögel, si alti doi fosti manageri Kögel. Acestia au preluat si subsidiara Sommer din Polonia, cu sediul in Brzeznio, si promit sa pastreze angajatii – circa 220 in total – si acolo, si la sediul central din Laucha. Iar fostul proprietar, Gerhard Sommer, ii va sprijini cu know-how si cu relatiile carora le-a pus bazele in timp. Trio-ul de la Kögel a fost ales din peste 25 de aplicanti care si-au anuntat interesul de a cumpara compania.
In ciuda problemelor existente inca pe aceasta piata, conducerea Sommer este de parere ca firma isi reincepe activitatea in conditii bune, iar procesele de productie si vehiculele au fost imbunatatite, pentru a aduce profitabilitate. Principala tinta sunt pietele din Germania si estul Europei, iar pentru 2010 se estimeaza o cifra de afaceri de 30 de milioane de euro.
Din oferta companiei fac parte caroserii pentru curierat si servicii express, caroserii demontabile, remorci si remorci cu axa centrala, cutii mobile, dube izoterme, platforme rigide, sasiuri de containere, semiremorci clasice, semiremorci basculabile, sasiuri speciale pentru incarcaturi foarte grele, precum si semiremorci si caroserii pentru transporturi speciale, ca acelea de cherestea, animale sau containere pentru cargo aerian.                                

Articole similare