Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz a profitat cat a putut de pe urma noului Actros

Fara sa atinga rezultatele scontate, Mercedes-Benz Romania a terminat 2012 cu putin peste 500 de vehicule noi livrate si aproximativ 200 rulate, din care o mare parte pe ultima suta de metri, din flota de camioane reposedate de la edy Spedition. Beneficiind de unul dintre putinele camioane complet noi disponibile in 2012 pe piata, producatorul german si-a crescut afacerea gratie numarului mai mare de modele noi vandute. Pentru 2013, insa, asteptarile sunt de a vinde mai ales modelul MP3, pentru cei care fac transport national si au nevoie sa-si intinereasca flota inainte de trecerea obligatorie la Euro 6, si modelul nou, pentru clientii de international.

Chiar daca nu se asteapta sa fie cerere mare pentru noile Antos si Arocs de distributie, respectiv constructii, Mercedes-Benz Romania va pregati piata pentru 2014, lansand anul acesta si noile modele grele.

Ovidiu Pintilie, seful diviziei Mercedes-Benz Trucks, apreciaza anul care a trecut drept unul foarte greu, atat ca urmare a pietei in scadere, cat si a fluctuatiilor din mediul economic, care au generat instabilitate si impredictibilitate asupra pietei de transport si, implicit, a afacerii vanzatorilor de camioane. „Ne asteptam la mai mult si am fi atins aceste rezultate daca evolutia lui 2012 ar fi fost pana la final asa cum a inceput. Din mai-iunie au fost semnale de recul si in vanzarile noastre, ce s-au accentuat in septembrie. Numarul mai mare de modele Actros nou vandute decat cel previzionat a compensat scaderea drastica a volumelor pe segmentul de constructii. A fost nevoie permanent de adaptare din mers la schimbarile de pe piata, dar in final am ajuns la un rezultat bun pentru conditiile actuale.”
Cel mai bine (circa 80% din total) s-au vandut camioanele pentru transport de lunga distanta, restul fiind unitati de distributie si foarte putine masini de constructii. Volumele pentru international s-au impartit aproape egal intre cele doua serii ale Actros, cu un usor avantaj in favoarea modelului MP3, „data fiind si tendinta clientilor de a fi mai conservatori in ceea ce priveste testarea pe propria piele a unui produs nou”.
Un avantaj l-a constituit si pretul mai mic cu 3.000-5.000 de euro la MP3 comparativ cu noua generatie, pe specificatii echivalente. Acest aspect a facut diferenta mai ales in cazul clientilor care au apelat la plata integrala. „Pentru majoritatea clientilor care au apelat la diverse forme de finantare, diferenta de pret a fost contraargumentata prin costul de operare mai mic al noului Actros, confirmat in scurt timp de toti clientii care au facut achizitii deja de un an”, a mai spus Ovidiu Pintilie.
MB Romania a vandut aproape 20 de unitati Euro 6, care au fost livrate catre 10-12 clienti, existand in continuare discutii pentru livrari in 2013.

Articole similare

Ad