Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mercedes-Benz eEconic se îndreaptă spre producţia de serie

Mercedes-Benz Trucks avansează cu dezvoltarea modelului electric eEconic pe baterii pentru operațiuni municipale, testele efectuate concentrându-se pe siguranța, performanța și durabilitatea vehiculului, indiferent de anotimp şi de condiţiile meteorologice. În plus, vehiculul este supus unor teste suplimentare, cum ar fi măsurători de zgomot, compatibilitate electromagnetică (EMC) și conducere pe drum accidentat. Odată ce testele au fost încheiate, eEconic se va îndrepta către următorul pas – teste efectuate de clienți în condiţii reale de operare. Începerea producției de serie a eEconic în fabrica Mercedes-Benz din Wörth este programată pentru a doua jumătate a 2022.

Arhitectura vehiculului eEconic beneficiază de strategia globală a platformei Daimler Trucks. Ca urmare, specificațiile tehnice centrale ale eEconic sunt în mare parte identice cu cele ale eActros.

eEconic, în configurația sa ca vehicul de colectare a deșeurilor, va putea în viitor să acopere majoritatea rutelor tipice de colectare a deșeurilor, fără a fi nevoie să se reîncarce bateria pe traseu.

„Econic este ideal pentru electrificare, graţie aplicaţiei specifice de colectare deşeuri, cu numeroase porniri şi opriri, trasee zilnice planificabile în medie de 100 km și încărcarea bateriilor la depozitele clienților”, a declarat Dr. Ralf Forcher, șeful Mercedes Benz Special Trucks.

eEconic, cu o masă totală maximă autorizată de 27 t, va fi lansat inițial pe piață în configurația 6×2/NLA, ca vehicul de colectare deșeuri. La fel ca în cazul eActros, sistemul de propulsie este alcătuit din axa electrică cu două motoare electrice integrate, care generează o putere continuă de 330 kW, și o transmisie cu două trepte. 3 baterii, fiecare având capacitatea de 105 kWh, vor asigura cantitatea necesară de energie pentru activitatea zilnică.

Daimler Truck AG și-a stabilit obiectivul de a oferi numai vehicule noi neutre din punct de vedere al emisiilor de CO2 în Europa, Japonia și America de Nord până în 2039. Grupul german intenționează să aibă un portofoliu de vehicule electrice care să cuprindă modele de serie cu baterii în principalele regiuni de vânzări din Europa, Statele Unite și Japonia până în 2022. Începând cu 2027, portofoliul va fi completat cu vehicule cu pilă de combustibil pe hidrogen, de asemenea intrate în producţia în serie. Scopul final este realizarea unui transport neutru de CO2 până în 2050.

Articole similare

Ad