Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Mici modificări ale salariului minim din Franța

Contractul colectiv de muncă din Franța, modificat de Convenția colectivă națională a transporturilor rutiere și a activităților auxiliare transportului din 21 decembrie 1950 și de Acordul din 23 octombrie 2020 referitor la devalorizarea salariilor, care conține tabele actualizate cu valorile orare ale salariilor, prevede că și în 2021 salariul minim din această țară suferă modificări.

Șoferii de camioane și vehicule articulate de peste 3,5 t care fac transport internațional – și care se încadrează în grupa 7, având coeficient 150 M – vor avea un salariu minim de 10,49 de euro/oră la angajare, de 10,6996 de euro/oră după doi ani de vechime în firmă, de 10,9096 de euro/oră după cinci ani, de 11,1194 de euro/oră după 10 ani și de 11,3292 de euro/oră după 15 ani de vechime în firmă.

Orele suplimentare (ce depășește 35 de ore/săptămână, numărul maxim legal de ore de lucru) sunt plătite cu +25% dacă e vorba de 36-43 de ore/săptămână sau de 152-186 de ore/lună și cu +50% pentru mai mult de 43 de ore/săptămână sau mai mult de 186 de ore/lună în cazul șoferilor care fac transport atât pe distanțe scurte, cât și lungi.

Pentru mai puțin de 50 de ore//lună lucrate între 10 seara și 6 dimineața (ore de noapte) se plătește salariul orar +20%, iar pentru mai mult de 50 de ore salariul orar +25%.

Noile prevederi li se aplică și angajatorilor străini care oferă servicii de transport în Franța, cu șoferii lor delegați.

Articole similare

Ad