Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ministerul mediului din Germania îndeamnă adoptarea Euro 7

Ministerul federal al mediului face presiuni pentru ca controversatul standard de emisii Euro 7 să fie adoptat în termen de un an. Ministerul face presiuni pentru adoptarea Euro 7 în timpul actualei legislaturi a Parlamentului European.

Ministerul nu dorește să se alăture criticilor aduse planului de alte state UE, a precizat aceasta. Procedând astfel, ministerul mediului, condus de politicianul ecologist Steffi Lemke, se opune în mod deschis partenerului său de coaliție, FDP.

Ministrul transporturilor, Volker Wissing, a declarat joi, 1 iunie, la o reuniune a miniștrilor transporturilor din UE, că se vede strâns asociat cu alte state critice din UE. Politicianul FDP a subliniat: „Cred că este o greșeală să prezentăm acum reglementările Euro 7 și să provocăm astfel costuri considerabile pentru industria auto și, de asemenea, pentru cei din sectorul vehiculelor comerciale.”

Ministerul Federal al Mediului este responsabil de Euro 7

Ministerul Federal al Mediului este responsabil de acest proiect. Cu toate acestea, în cazul în care guvernul federal nu poate conveni asupra unei linii comune, Germania va trebui probabil să se abțină de la un eventual vot în cercul statelor UE. Având în vedere că și alte state UE și-au anunțat deja opoziția față de proiect, în prezent nu se întrevede o majoritate.

Într-un document de poziție comun, Italia, Franța și 6 state din estul UE și-au exprimat deschis criticile față de Euro 7. Printre altele, se spune că toate noile reglementări privind emisiile de gaze de eșapament, inclusiv noile limite de emisii pentru autoturisme și camionete, ar trebui să fie abandonate.

Se solicită prelungirea termenelor limită

În plus, ar trebui prelungite termenele de la care ar trebui să fie puse în aplicare noile reglementări. Cel puțin în acest punct, criticii și ministerul german al mediului sunt de acord: Lemke a declarat deja în februarie că este deosebit de critică față de termenele de introducere preconizate de Comisia Europeană.

În principiu, însă, ministerul mediului subliniază: „Avem nevoie de Euro 7 ca o contribuție semnificativă la îmbunătățirea calității aerului și ca o contribuție la respectarea limitelor actuale și viitoare ale calității aerului.” Industria auto avertizează asupra unor creșteri semnificative ale prețurilor vehiculelor dacă normele devin realitate.

Vehiculele electrice sunt, de asemenea, afectate

În noiembrie, Comisia Europeană făcuse propuneri de revizuire a limitelor de poluanți, cum ar fi oxizii de azot. Un alt aspect nou al standardului Euro 7 planificat este că, în viitor, poluanți precum particulele vor fi reglementați în funcție de abraziunea și frânarea pneurilor. Acest lucru înseamnă că autovehiculele electrice și vehiculele pe bază de hidrogen vor fi, de asemenea, afectate de norme. Statele UE și Parlamentul European mai trebuie să negocieze asupra proiectului și să convină asupra unei linii comune. În prezent, se preconizează că normele vor intra în vigoare în 2025, iar pentru camioane și autobuze în 2027.

Articole similare

Ad