Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Motorina romaneasca, mai scumpa decat cea din Austria

In conditiile unor profituri tot mai mici din transporturi, introducerea accizei suplimentare de 7 eurocenti la combustibil, anuntata pentru aprilie, va aduce o crestere a costurilor cu 2 centi/km si ar putea scoate inca o data camioanele in strada.
 
Potrivit UNTRR, in Romania, consumul anual de carburant este de aproximativ sapte miliarde de litri, din care cinci miliarde de litri de motorina si doua miliarde de litri de benzina.

Majorarea ar putea aduce Statului 8,68 eurocenti (acciza + TVA) pentru fiecare litru de motorina, iar suma colectata suplimentar ajunge la circa 430 de milioane de euro daca se va mentine nemodificat nivelul consumului. 

 
Romanii vor alimenta din alte state
In ofertele trimise la licitatii, Cartrans a luat deja in calcul si eventualitatea cresterii accizei la combustibil, deoarece clauzele pe care le au clientii contin doar o crestere de 5%. Reprezentantii companiei au anuntat deja ca, daca se va scumpi combustibilul de la noi, vor alimenta din Austria.
La Routier Transport clauza de combustibil, in medie, reflecta procentele de 40% pondere a combustibilului in costul de transport intern si 28% la extern. Fiecare 5% plus sau minus genereaza o modificare proportionala a costului de transport. Compania a alimentat anul trecut peste 2.112.000 l de combustibil.
Dianthus are statie proprie de combustibil si cumpara direct de la rafinarii cu discount. „Banuiesc ca transportatorii vor iesi in strada cand se va decide scumpirea combustibilului, pentru ca este singura forma in care putem riposta“, crede directorul de transport, Dan Niculescu. Compania a anuntat ca daca se va introduce acciza suplimentara la combustibil va face plinul la camioane din state unde pretul se apropie de cel de la noi, precum Slovenia, Spania si Austria. Din Slovacia intentioneaza sa alimenteze si Nord Vest Camioane.
La fel este posibil sa procedeze cei mai multi transportatori romani care fac curse internationale. Din calculele UNTRR reiese ca un operator roman care face international cu 200 de camioane si in prezent alimenteaza lunar 300.000 l de motorina in Romania si 300.000 l de motorina in afara Romaniei, in cazul majorarii accizei la motorina, va alimenta lunar cel putin 500.000 l de motorina in afara Romaniei si sub 100.000 l de motorina in Romania. Din cele aproximativ cinci miliarde de litri de motorina care se vand la noi anual, reorientarea unui volum de numai 13% spre alimentare in alte tari va aduce in realitate pierderi de 65 de eurocenti/l pentru Statul roman! Iar prin pierderea intregii accize aplicate in prezent, de 330 de euro/1.000 l, a majorarii de 7 eurocenti si a TVA aferente (aplicate atat pretului motorinei, accizei, cat si majorarii acesteia) – Statul roman, desi, teoretic, ar beneficia virtual de incasari de aproximativ 430 de milioane de euro doar din majorarea accizei la motorina, in practica …

Articole similare