Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nagel Group sprijina cercetarile din domeniul logisticii alimentare

In fiecare an circa 600 kg de produse alimentare sunt transportate catre cele 515 milioane de consumatori din Europa, ceea ce corespunde unui volum de distributie de peste 300 de milioane de tone pe intreg anul, potrivit unui studiu realizat recent si prezentat saptamana trecuta la Berlin de catre Peter Klaus, profesor emerit la Universitatea Erlangen-Nuremberg si coordonator la grupului de lucru Fraunhofer pentru Supply Chain Services (SCS).
 

Autorul a prezentat concluziile studiului in fata a 20 de jurnalisti specializati din Europa, prezenti la evenimentul de la Berlin la invitatia uneia dintre cele mai importante companii din domeniul logisticii alimentare la nivel european, Nagel-Group (cifra de afaceri de 1,67 miliarde de euro in 2013). Cu acest prilej, jurnalistii au putut vizita si centrul logistic multi-temperatura de la Wustermark care se intinde pe o suprafata de 64.000 m2 si cuprinde 400 de angajati.
Cercetarile profesorului german au inclus toate statele actuale membre ale UE, plus Elvetia si Norvegia, insa au exclus Cipru, Malta si Croatia. In cele 27 de tari studiate, piata europeana de alimente a generat circa 1,05 trilioane de euro in 2012 si a condus la cheltuieli logistice totale in valoare de peste 118 miliarde de euro in total. Intre acestea, Germaniei i-au revenit 20,1 miliarde de euro, urmata de Italia cu 15,5 miliarde de euro, Franta (15,1 miliarde de euro), Marea Britanie (13,5 miliarde de euro) si Spania (11,3 miliarde de euro).
Insa costurile logistice apar atat in zona producatorilor, cat si a retailerilor. Producatorii din industria alimentara cheltuiesc peste 60% din cele 118 miliarde de euro pentru logistica distributiei. Potrivit evaluarii profesorului Peter Klaus, „aceasta este cea mai importanta piata pentru serviciile furnizorilor mari de logistica din Europa, care transporta marfuri ambientale dar si marfuri cu temperatura controlata de la producatori catre centrele de distributie si catre depozitele din comertul en-gross si en-detail.“ Astfel, costurile logistice din acest domeniu insumeaza in Germania circa 13 miliarde de euro, in Franta 9,4 miliarde de euro, in Italia 9,1 miliarde, in Anglia 7,1 miliarde si in Spania 6,4 miliarde de euro.
Cheltuielile logistice care le revin retailerilor au fost estimate la 45 de miliarde de euro, acest nivel incluzand atat distributia de la depozitele centrale si regionale catre magazinele de desfacere, cat si volumul de distributie dinspre comertul en-gross catre hoteluri, restaurante si serviciile de catering, ca si catre bucatariile din spitale, din serviciile sociale sau din mediul de afaceri. Germania, cu costuri logistice pentru marfuri de 7 miliarde de euro este in fruntea Europei, urmata de Italia (6,38 miliarde de euro), Anglia (6,36 miliarde de euro), Franta (5,6 miliarde de euro) si Spania (4,8 miliarde de euro).

Mai multe amanunte puteti citi in numarul urmator al revistei Logistica.

Articole similare

Ad