AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nemtii s-au mai inmuiat cu aplicarea MiLoG

Cand a aparut in Germania legea MiLoG, care impunea ca angajatii care lucreaza in aceasta tara sa primeasca cel putin 8,5 euro/ora, ea se aplica si la transport international, si la cabotaj, si la tranzit. In urma reactiei Comisiei Europene tranzitul a fost exclus, dupa care in 2015 Comisia a mai avut o reactie, dar de atunci nu s-a mai schimbat nimic concret.
Totusi, asa cum a punctat avocatul Frederik vanden Bogaerde in cadrul Galei Tranzit, lucrurile se schimba „si asta e bine“.
 

Un prim pas a fost facut atunci cand 15 firme din Polonia, Ungaria si Austria au cerut ca MiLoG sa se suspende pentru transport, iar cea mai inalta curte de justitie din Germania a decis ca trebuie mai multa atentie cu transportul, pentru ca s-a mers prea departe.
In 2017 a fost un alt caz important in Weißenburg, in care un client german a cerut unui transportator polonez sa prezinte documente care sa arate ca respecta prevederile MiLoG. Transportatorul nu a putut face asta, clientul nu a mai platit cursele si cazul a ajuns la Curte, unde compania germana a incercat sa explice ca, fiind la mijloc o problema de nerespectare a legii, nu mai trebuie sa plateasca. Judecatorul insa a decis ca MiLoG nu este in conformitate cu legislatia europeana si ca nu trebuie aplicat. „In acest caz era vorba de cabotaj“, precizeaza avocatul, „dar in opinia mea cabotajul trebuie sa se supuna MiLoG, deci cred ca judecatorul a mers prea departe“.
In 2018, un client german a cerut unui transportator polonez documentele care sa ateste plata soferilor conform MiLoG, dar transportatorul a refuzat sa i le prezinte si s-a ajuns la Curtea din Berlin, unde s-a decis ca, intrucat MiLoG nu este conform cu legislatia europeana, transportatorul polonez nu este obligat sa arate documentele.
Cazul nu este inca finalizat, dar cele doua decizii judecatoresti existente deja care spun ca MiLoG nu se aplica la transport international cantaresc greu, asa cum a subliniat avocatul.
 

Articole similare