În vremuri tulburi, digitalizarea cu softuri care arată antreprenorilor ce se întâmplă în afacerile lor a devenit o “centură de siguranță” pentru companii.
Mediul privat, în special IMM-urile, consideră că în 2025 statul va pune și mai multă presiune pe companii, iar noile schimbări imprevizibile va duce la creșterea instabilității. După ce au început anul cu măsuri aplicate brusc, fără consultări sau o perioadă de adaptare, antreprenorii se așteaptă la instabilitate și alte schimbări drastice din partea statului, avertizează NextUp, o companie de software care implementează schimbările fiscale în programele de gestionare a afacerilor. Prin urmare, în acest context, antreprenorii sunt sfătuiți să ia decizii la rece, cu mai multă analiză a indicatorilor financiari, să acționeze strategic și să investească cu înțelepciune.
IMM-urile – între “turbulențe severe” și adaptare rapidă
Principalele provocări ale anului includ creșterea taxelor, eliminarea unor facilități fiscale și contextul economic dificil pentru sectoare-cheie precum construcțiile și agricultura. În aceste condiții, IMM-urile trebuie să găsească soluții pentru a-și optimiza costurile și a rămâne competitive.
“Antreprenorii așteaptă de la stat ceea ce au așteptat mereu: o legislație clară, stabilitate fiscală și măsuri de sprijin, nu de constrângere. În schimb, anul a început cu modificări drastice, precum reducerea plafonării pentru microîntreprinderi aplicată pe rezultatele financiare din 2024 și creșterea salariului minim peste noapte. Nu există semne că 2025 va fi un an mai stabil. Din contră, ne așteptăm la alte măsuri drastice, care vor afecta în special firmele mici și mijlocii. Antreprenorii își doresc predictibilitate, dar realitatea economică și deciziile autorităților merg în direcția opusă. Din păcate, 2025 începe exact invers, cu schimbări drastice care pun și mai multă presiune pe IMM-uri, un an care poate aduce turbulențe severe în mediul de afaceri.”,
a subliniat Roxana Epure, Managing Partner NextUp, companie în contact cu peste 6.000 de IMM-uri.
Digitalizarea – “centura de siguranță” pentru întreprinderi în 2025
Într-un mediu atât de volatil, digitalizarea devine cea mai sigură modalitate prin care IMM-urile își pot păstra controlul asupra afacerilor lor.
“Ne așteptăm să vedem o accelerare a digitalizării în 2025, antreprenorii conștientizând că este o cale optimă prin care pot avea claritate asupra situației financiare și operaționale. De asemenea, digitalizarea le permite, în funcție de etapa de dezvoltare a companiei, să ia decizii mai bune și să folosească mai eficient resursele firmei. Trendul de digitalizare a IMM-urilor a început în 2024, de teama turbulențelor și a instabilității din 2025. Iar în acest an devine tot mai evident că nevoile de digitalizare sunt tot mai mari. În vremuri tulburi, un software ERP sau CRM nu mai este un simplu instrument de management, ci o ‘centură de siguranță’ care asigură stabilitate și claritate, antreprenorii putând vedea ce se întâmplă în afacerea lor.”,
a precizat Roxana Epure, Managing Partner NextUp.
Implementarea unor soluții digitale eficiente le va permite IMM-urilor să își gestioneze mai bine resursele, să reducă riscurile financiare și să ia decizii strategice bazate pe date concrete. În plus, automatizarea proceselor interne contribuie la reducerea costurilor și la creșterea productivității. În acest context, NextUp prognozează o creștere de 50% de la an la an a cererii de software ERP care permite gestionarea eficientă a întregii afaceri, după o creștere de 50% de la an la an în 2024.
2025 ar trebui să fie anul optimizării proceselor interne prin intermediul sistemelor informatice, astfel încât IMM-urile să poată produce la un cost corect și să-și continue dezvoltarea.
Într-un climat economic imprevizibil, singura strategie viabilă pentru IMM-uri este optimizarea și digitalizarea. NextUp recomandă antreprenorilor să își adapteze afacerile prin soluții software care permit o mai bună gestionare a resurselor și luarea de decizii în cunoștință de cauză. În 2025, succesul unei afaceri va depinde nu numai de creșterea veniturilor, ci și de capacitatea de a optimiza și eficientiza fiecare proces.
NextUp este un dezvoltator de soft ERP prin care antreprenorii pot economisi timp cu birocrația, cum ar fi e-Factura. Softul NextUp este adaptat afacerilor locale și este utilizat în principal în retailul online, retailul tradiţional, producţie, distribuţie, construcții şi servicii pentru a automatiza activitățile repetitive, care necesită multe resurse, și a optimiza procesele și previziunile de afaceri. NextUp are peste 6.000 de clienți, fiecare companie având în medie 5 utilizatori.
Folosim cookie-uri pentru a-ti imbunatati experienta pe website tinand minte preferintele tale de navigare. Apasand pe butonul accept iti dai acordul pentru folosirea tuturor cookie-urilor.
Acest site web folosește cookie-uri pentru a vă îmbunătăți experiența în timp ce navigați pe site. Din aceste cookie-uri, cookie-urile care sunt clasificate ca fiind necesare sunt stocate pe browser-ul dvs., deoarece sunt esențiale pentru funcționarea funcționalităților de bază ale site-ului. De asemenea, folosim cookie-uri terțe care ne ajută să analizăm și să înțelegem cum utilizați acest site web. Aceste cookie-uri vor fi stocate în browserul dvs. doar cu acordul dumneavoastră. De asemenea, aveți opțiunea de a renunța la aceste cookie-uri. Dar renunțarea la unele dintre aceste cookie-uri poate avea un efect asupra experienței dvs. de navigare.
Un “Internet Cookie” (termen cunoscut si ca “browser cookie” sau “HTTP cookie” sau pur si simplu“cookie”) este un fisier de mici dimensiuni, format din litere si numere, care va fi stocat pe computerul, terminalul mobil sau alte echipamente ale unui utilizator de pe care se acceseaza Internetul. Cookie-ul este instalat prin solicitarea emisa de către un web-server unui browser (ex: Internet Explorer, Chrome) si este complet “pasiv” (nu contine programe software, virusi sau spyware si nu poate accesa informatiile de pe hard-disk-ul utilizatorului).