Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nici belgienilor nu le convine Pachetul Mobilitate 1!

In preajma adoptarii Pachetului Mobilitate 1, vocile transportatorilor belgieni incep sa se auda tot mai mult la adresa Frantei, care este acuzata de tara vecina de un „protectionism national“ exagerat. Motiv pentru care Belgia si-a retras sprijinul pe Pachetul Mobilitate si nu mai este membra a Aliantei Rutiere, coalitia celor 12 state vestice care si-a impus prevederi favorabile pe cele trei dosare.

Din dorinta de a-si proteja piata interna impotriva firmelor de transport est-europene, eforturile facute de Franta se pare ca sunt prea puternice pana si pentru tara vecina, Belgia. Potrivit Politico, Belgia si-a anuntat retragerea din Alianta Rutiera, problema fiind legata de prevederile care restrictioneaza cabotajul prin impunerea perioadei de „cooling off“ de 60 de ore in tara de origine.
Citeste si: Finlanda forteaza incheierea Trilogului pe Pachetul Mobilitate!
Astfel, jumatate din flota de camioane belgiana trece zilnic granita in Franta, potrivit unui studiu realizat de Institutul de Transport Rutier din Belgia. „Intr-un anumit punct te intrebi daca nu pozitia sustinuta de tari precum Franta nu este cumva indreptata catre toti operatorii de transport, fie ca provin din tari unde venitul salarial este mai mic, ori din state care acorda salarii mai mari. Dupa pozitia adoptata acum, masurile pot fi asemanatoare cu protectionismul national“, a declarat ministrul Transporturilor din Belgia, François Bellot, citat de Politico.

Articole similare

Ad