Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noi contracte pentru autostrazi

Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a participat, la sfarsitul lunii trecute, alaturi de primul-ministru Emil Boc, la evenimentul de semnare a cinci contracte de proiectare si constructie de autostrazi pe Coridorul IV Pan-european.
Contractul privind proiectarea si executia lucrarilor pentru Autostrada Nadlac-Arad si a Drumului de Legatura (Lot 1 km 0+000 – 22+218) are o valoare totala de circa 382 de milioane de lei, fara TVA, fiind castigat de Asocierea S.C. Romstrade-Monteadriano Engenharia e Construçao S.A.-S.C. Donep Construct.

Contractul pentru proiectarea si executia autostrazii Nadlac-Arad si a Drumului de legatura (Lot 2 km 22+218 – 38+882) a fost atribuit firmei Alpine Bau GmbH, la o valoare totala de 411,5 milioane de lei, fara TVA.
Contractul de proiectare si executie a autostrazii Timisoara-Lugoj (Lot 1, km 44+500 – 54+000), in valoare de de 210 milioane de lei, fara TVA, a fost castigat de Spedition UMB, impreuna cu Tehnostrade SRL si Carena SpA Impresa di Costruzioni. Valoarea contractului de proiectare si executie a autostrazii Lugoj-Deva (Lot 1, km 0 + 000 – km 27 + 400), castigat de Asocierea Tirrena Scavi SpA-Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA-Cossi Construzioni SpA, se ridica la 681 de milioane de lei, fara TVA.
Contractul de proiectare si executie pentru autostrada Orastie-Sibiu (km 43+855 -65+965), in valoare de 604 milioane de lei, fara TVA, a fost atribuit companiei Impregilo SpA.
Toate contractele prevad o durata de proiectare si executie de 22 de luni (4 pentru proiectare si 18 pentru executie), la care se adauga patru ani de garantie. Finantarea tuturor tronsoanelor este asigurata de Uniunea Europeana prin Fondul de Coeziune (85%) si de Guvernul Romaniei (15%). „Acum culegem primele roade ale stradaniilor Ministerului Transporturilor din ultimele noua luni. La cele 693 de milioane de euro pentru cele cinci contracte semnate, se mai adauga 268 de milioane de euro din fonduri europene pentru contracte semnate sau in curs de semnare pentru drumuri nationale si centuri ocolitoare, ca si 79 de milioane de euro din contracte cu finantare BEI. In plus, am reusit ca la aceste contracte sa facem economii de peste 600 de milioane de euro, fata de valoarea estimata initial, semn ca noile reguli impuse in contractele cu constructorii, inclusiv standardele de cost, si-au facut efectul”, a declarat ministrul Anca Boagiu, subliniind: „La numirea din septembrie 2010 am stabilit ca prioritatea zero a mandatului meu este deblocarea fondurilor europene pentru infrastructura, iar semnarea contractelor pentru autostrazi este doar primul pas. Voi face tot posibilul sa deblochez si fondurile europene pentru modernizarea caii ferate.”

Articole similare