Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad

Normele de poluare pun presiune pe umerii producatorilor

In ultimii ani, normele de poluare impuse motoarelor echipamentelor de constructii utilizate in Europa, dar si in SUA, sunt din ce in ce mai restrictive. Insa, in conditiile in care tari din Asia, America de Sud sau Africa se supun unor legislatii mult mai permisive si prea putin orientate spre ecologie si spre reducerea emisiilor de noxe si particule, toate investitiile in cercetarea si realizarea motoarelor de ultima generatie aproape ca incep sa-si piarda sensul.
 

Cu toate acestea, Comitetul European pentru Utilaje de Constructii (CECE) considera ca este momentul sa se discute despre viitoarele norme Stage V, provocand astfel reactii dure din piata, ca urmare a faptului ca producatorii de motoare vor fi obligati din nou sa faca alte investitii, pe termen limitat, iar cei de echipamente vor trebui sa isi reproiecteze pentru a nu stiu cata oara masinile.

Motoarele diesel si cu aprindere prin scanteie instalate pe echipamentele off-road (non-road mobile machinery – NRMM) de tipul excavatoarelor, buldozerelor, incarcatoarelor sau compresoarelor contribuie in mare masura la poluarea aerului prin emisia de oxid de carbon (CO), hidrocarburi (HC), oxizi de azot (NO) si particule de funingine.
In prezent, emisiile provenite de la aceste motoare sunt reglementate prin sase directive: directiva „mama“ 97/68/EC, amendamentele 2002/88/ EC, Directiva 2004/26/EC, 2006/105/ EC, 2011/88/EU si amendamentul 2012/46/EU.

Trebuie asigurat un echilibru corect
Comisia Europeana a identificat o nevoie presanta de a actiona la imbunatatirea calitatii aerului, anuntand de anul acesta masuri de reducere a poluarii, cuprinse intr-un Program de Actiune pentru Mediu. Astfel, pe agenda de la Bruxelles exista o propunere de revizuire a Directivei 97/68/ CE privind emisiile provenite de la utilajele de tip NRMM, considerandu-se ca legislatia actuala nu ofera o protectie reala impotriva particulelor.
Pe de alta parte, Comitetul European pentru Echipamente de Constructii (CECE) urmareste indeaproape pasii acestei revizuiri de maxima importanta pentru sector, supunand-o chiar si unei dezbateri publice. „Industria europeana este pe deplin angajata sa continue investitiile in tehnologii avansate, pentru a asigura o crestere sustenabila si conforma cu noua reglementare, insa prin realizarea unui echilibru corect intre acestea“, a spus Ralf Wezel, secretar general al CECE, in deschiderea Expozitiei de la Bauma din primavara trecuta, adaugand: „actuala revizuire a Directivei 97/68/EC este o ocazie foarte buna pentru CE si alte institutii europene de a depune eforturi pentru realizarea unei legislatii eficiente, aliniate cu restul lumii, pentru a evita ca industria europeana sa ajunga la un dezavantaj structural la nivel global“.
In contributia sa, CECE a fost de acord cu propunerea Comisiei Europene de a extinde domeniul de aplicare a directivei la motoare cu puteri sub 19 kW si mai mari de 560 kW, cu conditia ca valorile limita sa fie aliniate la legislatia corespunzatoare din SUA.

Articole similare