
Inter Cargo a dezvoltat în 2024 un segment spre care făcuse primii pași la final de 2023, asamblarea de kituri basculabile Wielton pentru camioane 8×4 sau 6×4 în centrul propriu din Bragadiru.
În 2024 au fost carosate 50-60 de unități, iar obiectivul pentru 2025 este de 100, dar deja există semne că va fi depășit, deoarece anul a început cu 60 de comenzi ferme puse în producție. Inter Cargo lucrează cu toți producătorii de șasiuri, dar mai ales cu Renault Trucks și Volvo Trucks și cu MAN, Mercedes-Benz și Iveco.
Principalul avantaj al acestor caroserii – mai ales pentru dealerii de camioane, beneficiarii lor direcți – este acela că Inter Cargo le asamblează în România și se ocupă și de omologare, astfel că în 2-3 săptămâni ele sunt predate gata omologate. Pe când în cazul produselor unor competitori șasiul se trimite în Polonia sau Germania și după o lună trebuie preluat de acolo, omologat în România și predat, ceea ce presupune o logistică mai complexă și costuri mai mari.
Inter Cargo intenționează să acorde o importanță deosebită carosărilor de combinații de mare volum, cu prelată, care deocamdată se fac la fabrica Wielton.
Benele sunt transportate din Polonia întregi, câte două, fie în camionul special cumpărat de compania românească în acest scop, fie de către parteneri, și sunt montate pe suprașasiu și împreună pe șasiul autovehiculului, apoi se adaugă elementele electrice și hidraulice și prelata.
Totul se face după un proiect original Wielton adaptat și autorizat în România, pentru care Inter Cargo are toate omologările. Este vorba de un produs standardizat ce presupune oțel Hardox și suprastructură semirotundă, iar pentru cariere și mine sunt modele specializate, dar din care se vând puține unități.
Garanția pentru caroseriile Inter Cargo este în general de trei ani, dar pentru unele poate fi de 1-2 ani.