O dată cu noul rebranding și înnoirea întregii game de autovehicule comerciale, IVECO lansează și o nouă strategie diesel, renunţând la motorul Cursor 11, şi concentrându-se doar pe două motoare diesel pe viitor, cel de 9 l şi respectiv de 13 l. Noul motor XCursor 13 – dezvoltat de FPT Industrial, parte a grupului IVECO – a fost îmbunătăţit şi rafinat pentru o economie maximă în ceea ce priveşte consumului de combustibil şi, în acelaşi timp, emisiile de noxe şi CO2.
Astfel, prin folosirea unor materiale noi, mai uşoare, pentru blocul motor şi reconstrucţia cilindrilor, arborelui cotit şi arborelui cu came, noul motor de 13 l are o greutate cu 10% mai mică decât a actualului Cursor 13, fiind mai ușor chiar decât motorul Cursor 11, în condiţiile în care durata de viaţă a crescut până la 1,6 milioane de kilometri, cu 33% mai mult decât predecesorul său.
FPT s-a concentrat pe reducerea pierderilor energetice în motor, transmisie şi axe, în special cele cauzate de fricţiune, şi a crescut eficienţa arderii, ridicând presiunea de injecţie până la 2.500 bari, cu rezultate bune în planul consumului de combustibil, redus cu 10% faţă de generaţia actuală. La această performanţă a contribuit şi noua turbină pentru schimbarea într-o treaptă de viteză inferioară şi sistemele auxiliare cu control inteligent pentru a funcționa numai atunci când este nevoie.
Astfel, noua generaţie de camioane Iveco S-Way cu motor diesel xCursor 13 se încadrează în clasa a treia de poluare pentru plata taxelor de drum din Germania până în iulie 2024, în varianta de 460 CP, astfel că primii clienţi ai noului S-Way au posibilitatea de a face economii importante pentru următorii cinci ani la plata taxelor de drum din Germania. Autovehiculele Iveco S-Way cu motor de 460 CP înmatriculate după iulie 2024 şi până în iulie 2025 vor fi încadrate în categoría a doua de poluare Toll Collect, deoarece anual nivelul de emisii de CO2 din fiecare clasă de poluare scade până când toate autocamioanele diesel se vor încadra exclusiv în clasa I, pentru care nivelul de taxare e maxim. Însă o dată obţinută înregistrarea categoriei de poluare Toll Collect, aceasta este valabilă timp de șase ani, chiar dacă nivelul de emisii admise pentru autovehiculele nou înregistrate în sistem scade pentru aceeaşi clasă
Astfel, numai pentru autovehiculele încadrate în clasa a doua de poluare, diferența de plată la taxa de drum de Germania la fiecare 100.000 km este de 800 de euro, însă în 6 ani, la un rulaj total de 600.000 km, se adună 4.800 de euro. Iar dacă se obține o încadrare în clasa a 3-a de CO2, taxa de drum în Germania este cu încă 0.8 cenți/km, adică cu încă 800 de euro la fiecare 100.000 km mai mică, deci o economie de 9.600 de euro la un rulaj de 600.000 km în 6 ani față de un camion încadrat în clasa 1 de CO2.
Economia este infimă însă în comparație cu sumele mari de plată pentru utilizarea infrastructurii germane: 34.800 de euro la fiecare 100.000 km parcurși cu un autocamion din clasa 1 (cele de dinainte de iulie 2019 și multe chiar din cele Euro 6 vândute după 2019) și 33.200 de euro în cazul unui camion încadrat în clasa a 3-a.