Initiativa guvernului chinez de a integra zona economica asiatica alaturi de statele europene si africane prin revigorarea istoricului Drum al Matasii ii ofera noi oportunitati de crestere economica ce vor avea ca piatra de temelie industria logisticii, aceasta oferind sisteme de transport transfrontaliere. Motivatiile din spatele initiativei sunt evidente: producatorii chinezi au acumulat supracapacitati gigantice in ultimii ani, in special ca urmare a competitiei dintre diferitele provincii chinezesti.
Prin urmare, motivul initial pentru revigorarea Drumului Matasii este de a utiliza intreaga capacitate a economiei chinezesti si de a proteja locurile de munca din China. De asemenea, acesta este destinat sa asigure aprovizionarea cu produse cheie, precum petrol, gaze naturale, uraniu, cupru si aur.
Avand in vedere acest context, chinezii isi intensifica acum activitatile economice in Europa, urmarind extinderea in portul Pireu, considerat drept „poarta de intrare in Europa“.
Pe langa oportunitatile evidente, nu ar trebui omise nici posibilele obstacole. Proiectul gigant, ce se intinde pe decenii, necesita un management intercultural extraordinar. Astfel, China subliniaza in mod repetat abordarea descentralizata pentru a face din „O centura-Un drum“ o combinatie de mai multe proiecte individuale care trebuie coordonate intre ele printr-un plan global, in acelasi timp respectandu-se si interesele locale. S-a observat insa deja rezistenta din partea popoarelor din Kazakhstan, Kyrgyzstan si Myanmar. Ca urmare, rolul viitor al Beijingului in acest proiect mamut ramane o intrebare deschisa.
Michael Schüller va aborda toate aceste teme in cadrul panelului “Noul Drum al Matasii: cum va impacta initiativa «O centura-Un drum» supply chain-urile la nivel global?”, moderat de Thilo Jörgl, redactor sef al revistei Logistik Heute. La discutie vor participa si: Javier Contijoch (Director BYD Forklift Europe), Norbert Dierks (Coordonator Trans-Siberian Railroad, BMW Group), Oliver Kaut (Vice Presedinte, Marketing&Sales, DHL Global Forwarding GmbH), Willy Lin (membru al Hong Kong Logistics Development Council, Managing Director al Milo’s Knitwear International Ltd si Milo’s Manufacturing Co Ltd), si Lars Nennhaus (Vice Presedinte, Port Development si Terminal Management, Duisburger Hafen AG).
Articol publicat de Michael Schüller, Catedra de Management si Supply Chain Management din cadrul Universitatii Osnabrück (Stiinte Aplicate)