Schmitz Cargobull este primul producător care introduce agentul frigorific ecologic R454A ca standard în sistemul modular S.CU – un semnal puternic în favoarea soluțiilor de transport durabile.
Prin introducerea noului agent frigorific, Schmitz Cargobull stabilește din nou standarde în materie de eficiență, sustenabilitate și fiabilitate pe termen lung în transportul cu temperatură controlată, odată cu lansarea noului grup frigorific S.CU dc90.
Noul grup înlocuiește modelul consacrat S.CU dc85 și oferă inovații tehnice care depășesc cerințele tot mai ridicate privind performanța și compatibilitatea ecologică. Se remarcă printr-o capacitate de răcire mai mare, cu până la 6%, și un consum de combustibil redus cu până la 10% față de modelul anterior (S.CU dc85).
Pentru a reduce impactul asupra mediului, Uniunea Europeană consolidează constant cerințele legale – un exemplu fiind consolidarea Regulamentului privind gazele fluorurate (F-Gas Regulation). În următorii ani, UE prevede reducerea treptată, printr-un sistem de cote, a utilizării agenților frigorifici cu un potențial ridicat de încălzire globală (echivalent CO₂). Această reglementare va determina creșterea prețurilor pentru agentul frigorific R452A, utilizat în prezent. Deși nu se preconizează o interdicție totală a utilizării R452A în grupurile frigorifice pentru transport, scopul măsurii este de a reduce semnificativ emisiile de CO₂ generate de agenții frigorifici folosiți.
Prin introducerea agentului frigorific R454A în sistemul modular S.CU, Schmitz Cargobull se aliniază din timp noilor reglementări europene privind gazele fluorurate și își reafirmă angajamentul față de soluțiile de transport cu emisii reduse. Agentul frigorific R454A are un potențial de încălzire globală (GWP) semnificativ mai mic decât R452A, echivalentul său CO₂ fiind redus cu 89%.
Noul S.CU dc90 atinge o capacitate de răcire mai mare cu un consum redus de combustibil, datorită unui compresor etanș în două trepte, cu piston, de nouă generație. Designul acestuia reduce considerabil costurile de întreținere și reparație ale circuitului frigorific. În plus, nivelul redus de zgomot – mai ales în timpul funcționării la sarcină parțială – contribuie la un confort sporit în cabina camionului.
S.CU dc90 continuă să utilizeze motorul diesel Hatz Common Rail, optimizat din punct de vedere termodinamic și cu o gamă extinsă de viteze. Acesta oferă performanțe îmbunătățite și poate funcționa cu combustibilul HVO100 (EN15940), neutru din punct de vedere al emisiilor de CO₂.
„Cu S.CU dc90, le oferim clienților noștri o soluție orientată spre viitor, care combină o capacitate maximă de răcire cu eficiență și sustenabilitate ridicată. Acest grup frigorific nu reprezintă doar un progres tehnologic, ci și o dovadă clară a angajamentului nostru de a contribui la dezvoltarea unui transport cu temperatură controlată în mod durabil.”, declară Jonathan Steckel, responsabil de managementul produselor la Cargobull Cool GmbH & Co. KG.










