Cu o gamă variată de caroserii, un volum de marfă de până la 17mc și o sarcină utilă de până la două tone, noul Movano, cea mai mare utilitară (LCV) a brandului Opel, păstrează toate calitățile de lider de clasă și adaugă altele noi pe deasupra, cum ar fi sistemele avansate de asistare a șoferului, care permit pentru prima dată conducerea automată de nivel 2.
Cu noul Movano Electric, Opel își continuă strategia de electrificare cu o putere superioară și autonomie crescută. Astfel, propulsorul electric mult mai puternic, de 200 kW/270 CP, cu un cuplu de 400 Nm, înlocuiește vechiul motor de 90 kW/122 CP. Cuplul maxim disponibil de la prima apăsare a accelerației a crescut de la 260 la 400 Nm, iar acest lucru înseamnă că Movano Electric poate accelera în forță de pe loc, chiar și când este complet încărcat, și poate parcurge rapid distanțe la viteze de până la 130 km/ore. Bateriile anterioare de 37 și 70 kWh au fost înlocuite cu o baterie de 110 kWh, care permite o autonomie de până la 420 km. Astfel, șoferii modelului Movano Electric pot parcurge cu până la 170 km mai mult decât până acum, cu o singură încărcare a bateriei.
În funcție de preferințe, șoferii modelului Movano Electric pot alege între trei moduri de rulare pentru a utiliza în mod optim performanțele și autonomia: Normal (limitat la o putere de 160 kW), Eco pentru optimizarea autonomiei (120 kW) și Power pentru performanțe maxime (200 kW). De asemenea, șoferii pot seta patru niveluri de recuperare a energiei la frânare cu ajutorul padelelor din spatele volanului.
Noul Movano Electric este echipat standard cu un încărcător integrat trifazat de 11 kW pentru încărcare la curent alternativ. De asemenea, este primul Opel care oferă opțiunea de încărcare cu până la 150 kW DC.
La o stație publică de încărcare rapidă, sunt necesare numai 55 de minute pentru a ajunge la 80% din capacitatea bateriei.
De subliniat faptul că, din 2024, Opel va include în oferă și versiunea Movano Hydrogen, ideală pentru cei care doresc să parcurgă distanțe lungi fără emisii locale și care trebuie, totodată, să realimenteze rapid. Vehiculul inovativ, cu pile de combustie pe bază de hidrogen va oferi o autonomie de până la 400 km și va putea fi realimentat cu hidrogen în aproximativ cinci minute.
Trei unități turbodiesel foarte eficiente completează gama de propulsoare. Motoarele oferă puteri de 88 kW/120 CP, 103 kW/140 CP și 132 kW/180 CP și – în funcție de putere – pot fi combinate cu o transmisie automată cu opt trepte. Împreună cu îmbunătățirile aerodinamice aduse caroseriei, propulsoarele reduc consumul de combustibil cu până la 9% față de motorizările anterioare, ceea ce face din Movano un jucător de top în segment, în termeni de eficiență a combustibilului și emisii de CO2.
Design-ul exterior subliniază caracterul nou, modern și orientat către viitor, cu faruri LED opționale. Noul Movano poate fi comandat în patru variante de lungime, trei ampatamente și trei înălțimi, iar versiunile furgonetă, șasiu platformă, cabină dublă, platformă și basculantă permit nenumărate opțiuni de configurare. Modelul electric poate transporta o sarcină utilă de până la 1.500 kg, față de două tone în cazul versiunii diesel. Datorită amplasării practice a bateriei sub caroserie, volumul de marfă de până la 17 m3 este păstrat în totalitate.
Movano Electric este, de asemenea, potrivit pentru numeroase conversii.
Cea mai mare utilitară Opel dispune, de asemenea, de numeroase sisteme de asistență pentru șofer. Servodirecția electrică adaptează automat asistarea, în funcție de viteza vehiculului, ceea ce sporește confortul la viteze mari și conferă manevrabilitate crescută în oraș, iar frâna de parcare electrică se activează prin intermediul unui comutator de pe panoul de instrumente din stânga volanului.
Pe lângă recunoașterea semnelor de circulație, avertizarea în caz de coliziune frontală cu frânare de urgență și avertizarea în unghiul mort lateral, există acum sisteme noi, cum ar fi avertizarea pentru atenția șoferului, asistentul pentru menținerea benzii de rulare, controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu funcția „Stop & Go“, senzori de parcare la 360 de grade, asistare la parcare și oglindă retrovizoare digitală care îmbunătățește în continuare vizibilitatea în toate direcțiile. Un total de 22 sisteme de asistare și ajutoare electronice facilitează deplasarea și manevrele.
Combinația dintre controlul adaptiv al vitezei de croazieră cu funcția „Stop & Go“, sistemul de asistare pentru menținerea benzii de rulare și sistemul de asistare în ambuteiaje permite modelului Movano să ruleze, să frâneze și să accelereze singur la viteze de până la 30 km/oră – de exemplu, în trafic aglomerat – cu condiția ca mâinile șoferului să rămână pe volan. Acest lucru înseamnă că, pentru prima dată în cariera sa de succes, conducerea automată de nivel 2 este posibilă cu noul Movano.
Cabina celui mai mare LCV de la Opel a fost reproiectată complet, devenind mai ergonomică și mai conectată. Opțional, cele mai importante mesaje pot fi acum vizualizate pe un monitor complet digital color, de 7 inch. Tot acolo poate fi afișată și harta 3D a sistemului de navigație.
Noul sistem de infotainment și de navigație poate fi utilizat cu ușurință prin intermediul ecranului tactil color de 10 inch, amplasat în partea superioară a consolei centrale. Smartphone-urile compatibile se conectează wireless la sistemul de infotainment prin Apple CarPlay și Android Auto. Navigația este posibilă cu ajutorul hărților TomTom® în 3D. Cele mai importante funcții pot fi controlate prin intermediul recunoașterii vocale naturale. Deosebit de practic pentru serviciile de livrare și pentru profesioniștii care trebuie să folosească adesea un telefon mobil la locul de muncă, este suportul din consola centrală pentru încărcarea prin inducție a smartphone-urilor.
Bancheta opțională „Eat & Work“ transformă habitaclul într-un centru de control ergonomic. În doar câțiva pași simpli, scaunul de lângă șofer poate fi transformat într-o suprafață de lucru mobilă și practică, de exemplu pentru un laptop, astfel încât Movano devine un birou mobil.
Alternativ, scaunul poate fi transformat într-o mică masă cu suport pentru sticle – ideal când este momentul pentru o scurtă pauză. Iar cu sistemul de închidere și pornire fără cheie, șoferul nici măcar nu mai trebuie să scoată cheia din buzunar pentru a deschide, porni sau încuia autovehiculul.