AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad

Numarul de operatori creste, varsta parcului scade

Desi criza economica prelungita a afectat puternic sectorul transporturilor, numarul carausilor licentiati a crescut in ultimul an, ca si flota operata. Unul dintre motivele vehiculate este intrarea in piata a companiilor straine, care nu figureaza aici decat scriptic, pentru ca activitatea si-o desfasoara tot in Comunitatea Europeana. Sunt mai multe cazuri de astfel de firme, inclusiv dintre cele care figureaza acum in topul celor mai mari 200 de operatori din tara in functie de marimea flotei.

Un alt aspect demn de subliniat este acela ca, dupa trei ani de criza, in care achizitiile de vehicule au fost mai rezervate, nu ne mai putem lauda cu cel mai tanar parc auto din Europa.
Numarul operatorilor de transport marfa inregistrati in baza de date a ARR a crescut considerabil in ultimul an, chiar daca multi carausi reclama tarifele mici pe kilometru, iar pretul la carburant este o problema pentru toata lumea (numai de la inceputul anului si pana acum motorina s-a scumpit de cinci ori).
Astfel, la 1 martie 2012 erau inregistrati 26.057 de operatori cu licenta comunitara de transport marfa, fata de numai 25.033 la aceeasi data a anului trecut. Si numarul copiilor conforme a crescut, astfel ca, daca la 1 martie 2011 erau eliberate 100.678, acum sunt 107.929. De mentionat si ca pe intreg parcursul anului trecut au fost retrase sau anulate 173 de licente, dovada a faptului ca nu toate companiile de transport au reusit sa treaca peste criza economica prelungita.

640 de firme de transport noi in trei luni
In primul trimestru al acestui an s-au licentiat 640 de operatori de transport marfa noi, iar alti 758 s-au relicentiat (licenta de transport marfa a expirat in aceasta perioada). Este interesant numarul carausilor nou intrati in piata in numai trei luni, dar nu neasteptat, in conditiile in care, odata cu ridicarea interdictiei privind cabotajul, multe companii vestice au ales sa isi deschida filiale in Romania si sa-si inmatriculeze flote importante de vehicule aici, pe de o parte pentru a beneficia de impozite si taxe mai mici percepute de stat, iar, pe de alta parte, pentru a plati salarii mai mici soferilor.
Asa cum firmele straine sunt interesate de conditiile mai atractive de la noi, soferii romani sunt tentati de

Articole similare