In numai patru ani numarul insolventelor in transporturi aproape s-a dublat, astfel ca acest sector de activitate ocupa locul al patrulea in topul insolventelor de la noi, dupa comertul cu amanuntul, cu ridicata si distributie, pe locul trei fiind constructiile. Se pare ca intrarea in reorganizare judiciara este "raul cel mai mic", in comparatie cu falimentul, asta cel putin in cazul firmelor care chiar vor sa isi continue activitatea si care au incredere ca in cei trei ani, cat se aplica planul de reorganizare, vor reusi sa se repuna pe picioare.Bineinteles ca, indiferent cata incredere ar avea administratorul unei firme, fara sprijinul creditorilor, al clientilor si partenerilor sansele de reusita sunt nule.Ca atare, insolventa se dovedeste a fi o solutie pentru firmele mari care, daca ar falimenta, ar cauza pierderi mult mai importante, atat din punct de vedere al relatiilor de afaceri care s-ar stinge, cat si din punct de vedere social.
Este bine totusi ca intrarea in insolventa nu mai este considerata o decizie privita cu suspiciune, asa cum se intampla acum cativa ani, si ca piata arata semne de compasiune fata de cei care se confrunta cu astfel de probleme, constienta fiind ca situatia economica a facut ravagii, iar intrarea in incapacitate de plata nu mai este un semn de administrare defectuoasa a afacerii, ci implica mai multe elemente care au dus la acest deznodamant.
Intrata in insolventa in iunie 2010, TCE Logistica reuseste sa aplice planul de reorganizare si isi continua activitatea cu succes. Privind in urma, Sorin Sofian, CEO TCE Holding, considera ca "reorganizarea judiciara este o sansa mare pentru companii, dar noi in 2009 nici nu constientizam acest lucru, nu voiam sa auzim macar despre asta. Pana in 2008 nu stia aproape nimeni ce inseamna insolventa. Acum lucrurile sunt mult mai clare. Si in cazul nostru, cand am luat aceasta decizie, a fost o chestiune psihica de depasit in primul rand, pentru acceptarea acelei realitati, chiar daca logic sunt niste avantaje clare de a intra in insolventa, in ideea in care vrei sa continui activitatea."
Inainte de cererea in fapt a insolventei, in cadrul TCE Logistica se facusera multe analize impreuna cu specialisti in domeniu, pentru a vedea exact ce ar presupune reorganizarea judiciara. In 2009, compania avusese trei cereri de insolventa formulate de creditori, care au fost inchise, deoarece datoriile au fost platite.
Compania a fost cea care a cerut sa intre in insolventa, in iunie 2010, ceea ce nu a fost foarte simplu de realizat. Astfel, daca un creditor vrea sa ceara insolventa unei companii, nu trebuie decat sa demonstreze ca are de primit 45.000 de lei, datorie mai veche de 90 de zile. In schimb, daca o companie vrea sa isi ceara singura reorganizarea judiciara, trebuie sa demonstreze ca este in stare vadita de insolventa, iar aceasta notiune este una foarte cuprinzatoare. Dar, in ciuda acestor inconveniente, unul din avantajele de a cere singur insolventa este ca firma in cauza