Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

O grija in plus pentru transportatori

Noua legislatie Euro 6 face ca firmele de transport sa ia in considerare mai mult impactul flotei proprii asupra mediului, mai ales in situatia in care UE isi propune sa introduca limite mai stricte si asupra emisiilor poluante ale vehiculelor usoare. Ca urmare, solutiile de tip AdBlue vor fi tot mai solicitate, venind cu dezavantajul de a atrage o serie de provocari operationale in ceea ce priveste intretinerea vehiculului. Iar pentru transportatori asta inseamna mai degraba o grija in plus decat un avantaj palpabil, scaderea de 5-10% a consumului de combustibil fiind rezultatul tehnologiilor tot mai performante ale motoarelor Euro 6, mai mult decat al utilizarii de AdBlue intr-un sistem considerat sofisticat si pretentios.
 

AdBlue este o solutie de uree non-toxica si apa deionizata, utilizata pe motoarele diesel moderne pentru tratarea gazelor evacuate. Folosit impreuna cu un convertor SCR, AdBlue are un efect profund asupra controlului altfel greu de realizat al emisiilor de NOx, prin transformarea gazelor poluante in apa si nitrogen, ambele inofensive, si eliberarea acestora in atmosfera, prin teava de esapament.
Alimentarea vehiculului cu AdBlue, in functie de producator, se face la 3.000-6.000 km, depasirea acestor limite ducand la o posibila defectare a vehiculului si chiar la imobilizare.

Investitii mari cu beneficii modeste
Wexa International utilizeaza AdBlue furnizat de EVW Holding pe toate cele 10 vehicule, iar consumul difera de la masina la masina. „Sapte vehicule din parc au aceeasi motorizare, cu aceeasi capacitate, dar consumul de AdBlue este diferit. In medie, acestea consuma 1,5 l/100 km, deci alimentam un rezervor la 4.000 km“, a precizat Paul Katona, director de logistica in cadrul companiei.
Si in cazul MCMS Bota, intreg parcul de 50 de vehicule utilizeaza AdBlue. „La fiecare trei rezervoare de motorina se consuma circa 120 l de AdBlue. Iar daca fiecare masina consuma AdBlue de 300 de euro/luna, investitia in intreaga flota se ridica la 15.000 de euro/luna. Insa am avut si beneficii, respectiv consumuri bune de carburant, de 28 l/100 km“, a precizat Florin Bota, contrazis de Cornel Pitur, director tehnic Interactiv Service: „nu cred ca utilizarea de AdBlue reduce consumul de combustibil, ci aceasta scadere mai degraba se datoreaza tehnologiei avansate a sistemului de injectie, presiunilor inalte de lucru si dezvoltarii noii generatii de sisteme de injectie common-rail. Oricum, este dificil de comparat consumul, pentru ca masinile care nu au AdBlue si SCR sunt modelele vechi, Euro 3, poate Euro 4, iar motorul actual Euro 5 sau 6 are alta tehnologie de injectie si AdBlue.“
Pentru Hagero, utilizarea de AdBlue pe circa 20% din parc a redus consumul cu circa 10%/vehicul. In plus, Calin Stegeran, administratorul companiei, a observat ca pe cele cinci camioane Euro 6 achizitionate in 2014 consumul de AdBlue este mai mic cu 50% fata de cel al masinilor mai vechi.
Insa Bogdan Cruceanu, director de service in cadrul Service Camioane, …

Articole similare