Camionul electric Tevva de 7,5 tone a obținut recent toate certificatele de tip necesare pentru a permite distribuirea acestuia, nu numai, în Marea Britanie, ci și în Uniunea Europeană, precum și în țările din afara UE.
Tevva este primul camion electric britanic construit într-o mulțime atât de mare, care a obținut un astfel de succes. Certificarea esențială a fost obținută pentru UE și Regatul Unit cu agenția de certificare a vehiculelor (VCA) și agenția suedeză de transport (STA). Pentru a primi omologarea de tip a întregului vehicul, camionul electric Tevva a fost supus unor teste de sistem, inclusiv siguranța electrică și compatibilitatea electromagnetică la cele mai recente standarde. De asemenea, acest lucru înseamnă că vehiculul este pregătit pentru producția de serie, conform producătorului.
Primele camioane electrice produse în serie au început să fie livrate în Marea Britanie și vor fi primite de clienți, precum Expect Distribution, Travis Perkins și Royal Mail. Compania se așteaptă să vândă până la 1.000 de camioane electrice în 2023.
Tevva a fost dezvăluit la Hanovra la expoziția IAA pentru vehicule comerciale. În plus, față de Iveco și Nikola Motor Company, Tevva a expus versiunile cu volan pe partea dreaptă și versiunile cu volan pe partea stângă.
Camionul cu o greutate totală de 7,5 tone și o capacitate de încărcare de aproape trei tone este echipat cu un pachet de baterii de 105 kWh și poate călători până la 227 de kilometri cu o singură încărcare. Acesta va fi urmat în 2023 de un camion electric cu hidrogen de 7,5 t, care va beneficia de un prelungitor de autonomie cu hidrogen care mărește autonomia vehiculului până la 354 mile (570 kilometri cu o singură încărcare).
Tevva a ajuns rapid la punctul de producție în doar doi ani. Acest lucru se datorează faptului că modelul utilizează practic cabina Iveco Eurocargo și, cel mai probabil, șasiul său. Ken Scott, fost director tehnic al producătorului de autobuze Alexander Dennis, a fost responsabil pentru echipa de dezvoltare. În principiu, vehiculul este conceput pentru sarcini de distribuție urbană, cu un palet de 15 euro (anterior 16) în spațiul de încărcare al unei caroserii rigide.