Kässbohrer a lansat noua sa gamă de semiremorci frigorifice cu șasiu robust și paneluri din fibră de sticlă ranforsată (GRP), dezvoltată și testată în propriul centrul de cercetare și dezvoltare și care se remarcă prin izolația de primă clasă, durata mare de viață și caracteristicile ce cresc eficiența în operare și permit folosirea la maximum a capacității disponibile. Din noua familie de semiremorci frigorifice fac parte trei modele diferite: standard (K.SRI), cu podea dublă (K.SRI P) și pentru transport de flori (K.SRI F).
Șasiul robust al noilor semiremorci are gât de lebădă integrat în podea, care creează o bază solidă pentru îmbinarea șasiului și a caroseriei și permite folosirea la maximum a spațiului intern, fără pierderi de înălțime. Iar cuiul de cuplare dintr-o singură bucată îmbunătățește cuplarea, stabilitatea și siguranța în timpul mersului chiar și când semiremorca nu este încărcată uniform. În plus, ampatamentul și lățimea robustă a șasiului sunt optimizate pentru manevrabilitate și stabilitate sporite.
Șasiul este din oțel S700MC cu structură foarte eficientă și de înaltă puritate, cunoscut pentru rezistența sa deosebită, iar acoperirea KTL garantează că timp de 10 ani nu vor exista perforări cauzate de rugină și că valoarea semiremorcii se va menține. Designul podelei permite o construcție ușoară, dar ranforsată a acesteia, care poate rezista la 7,2 t pe axa stivuitorului, permițând operațiuni rapide și dificile.
Panouri GRP, pentru robustețe și izolație superioare
Duba este și ea realizată astfel încât să reziste bine în timp și presupune panouri din poliuretan GRP, pentru o izolație de primă clasă și deci pentru a reduce semnificativ durata de funcționare a agregatului frigorific, ceea ce permite realizarea unei economii de până la 9.300 de euro în cinci ani – valoare estimată la un preț al combustibilului de 1,80 de euro/l, așa cum era în martie 2024 – comparativ cu semiremorcile care folosesc panouri cu acoperire metalică.
Panelurile GRP de la Kässbohrer sunt stratificate și rezistente la ultraviolete și permit ca semiremorca frigorifică să fie reparată ușor și economic în cazul în care suferă zgârieturi minime și deteriorări ușoare ale panourilor laterale. Iar în cazul unor daune mai mari se repară numai panoul cu probleme, ceea ce economisește timp și bani. Dar producătorul garantează că, deoarece materialul este rezistent la coroziune, spre deosebire de panourile laterale acoperite cu metal, va fi vorba mai ales de deteriorări minime, nu de daune mari.
Poliuretanul are densitate optimă și a fost testat pentru aderența stratului la 11.534 kN, astfel încât să garanteze performanțe și durabilitate maxime, iar pentru a asigura uniformitatea structurală a caroseriei, deci o durată de viață mai mare, producătorul a maximizat suprafața de aderență în toate conexiunile panourilor laterale. Aderența este aplicată pe două axe la îmbinarea tuturor panourilor, pentru o caroserie robustă, dar în același timp capabilă să se adapteze, împreună cu șasiul, la condițiile de drum. În plus, îmbinările sunt protejate cu mulaje din aluminiu anodizat dintr-o singură bucată și fără nituri și cadrul din spate este și el dintr-o singură bucată, din oțel inoxidabil, pentru a oferi stabilitate maximă.
Încuietorile duble ale ușilor, din oțel inoxidabil cu nivel ridicat de rezistență la coroziune, sunt amplasate în perechi pe fiecare ușă și oferă eficiență operațională și ușurință în utilizare prin reducerea forței necesare pentru închiderea acestora. Cadrul din spate este protejat de-a lungul tuturor marginilor prin tampoane de cauciuc de mare capacitate, care absorb impactul în timpul operațiunilor de încărcare/descărcare.
Balamalele din aluminiu securizate fiabil sunt conforme cu reglementările vamale, pentru a preveni furtul de marfă, iar bara de protecție este proiectată cu cauciuc pe verticală și cu tampoane inovatoare cilindrice din oțel inoxidabil galvanizat, pentru absorbție maximă a impactului.
Îmbinarea dintre șasiu și caroserie a fost supusă la teste severe, pentru a garanta o durată lungă de viață a semiremorcii și cea mai bună stabilitate: Kässbohrer a efectuat simulări asistate de calculator în cazul componentelor și sistemelor din dotare, luând în considerare distribuția sarcinii, concentrațiile de stres și stabilitatea drumului, pentru a optimiza designul prinderii caroseriei de șasiu.
Inginerii companiei au efectuat și teste dinamice off-road, echivalente cu 1.000.000 km, garantând astfel integritatea structurală, deci o durată mare de viață a semiremorcii frigorifice.
Un nou sistem de circulație a aerului, pentru funcționare optimă a agregatului
Caroseria este echipată cu sistem de circulație a aerului de ultimă generație, pentru un flux omogen de aer și performanțe optime ale agregatului frigorific. Capacul de ventilație este compatibil cu toate agregatele premium și are orificii proiectate pentru un flux omogen de aer în întreaga caroserie, începând de la primul punct de ieșire a aerului.
Sistemul de tunel cu tuburi duble de ventilație asigură un flux de aer omogen în interiorul dubei prin răcirea uniformă a fiecărei zone din vehicul indiferent dacă acesta are o singură podea sau podea dublă, dacă este multi-temperatură, dacă este pentru mărfuri proaspete și congelate, pentru flori sau pentru produse farmaceutice. Pentru a asigura circulația continuă a aerului și a proteja agregatul, Kässbohrer oferă, opțional, un perete pliabil patentat pentru circulația aerului, care poate fi deschis, pentru o curățare rapidă, și care protejează de îngheț mărfurile încărcate aproape de agregat.
În conformitate cu certificările HACCP și Pharma, întreaga suprafață a podelei este acoperită cu aluminiu, care crește siguranța operațională, deoarece astfel suprafața este antiderapantă. Designul podelei permite poziționarea barelor de încărcare verticale în orice loc, iar podeaua este sudată de plăcile de protecție înalte de 250 mm, tot din aluminiu, pentru durabilitate maximă și pentru a asigura etanșeitatea la apă.
Utilizare eficientă a spațiului interior
Pentru a asigura eficiență operațională și utilizare maximă a capacității interioare, Kässbohrer oferă șine încastrate de fixare a încărcăturii, care permit folosirea întregii lățimi a vehiculelor și reduc riscul de deteriorare a panoului în timpul încărcării/descărcării.
Un perete despărțitor opțional se poate deplasa 1.250 mm de-a lungul vehiculului și permite transportul la două temperaturi diferite: -20 OC pentru mărfurile congelate și +10 OC pentru cele proaspete.
În versiunea standard K.SRI, noua semiremorcă frigorifică are înălțime interioară de 2.650 mm, lățime interioară de 2.460 mm și greutate proprie de 7.200 kg și este certificată FRC, PHARMA, HACCP, CODE XL și compatibilă cu telematică la alegere, de la orice furnizor. Iar axele autoviratoare și rampele de încărcare sunt oferite opțional.
Modelul cu podea dublă K.SRI P maximizează gradul de încărcare, este la fel de robust și cu izolație la fel de bună și are înălțime interioară de 2.900 mm, lățime interioară de 2.500 mm și greutate proprie de 7.200 kg, iar sistemul de încărcare pe două etaje constă din 24 de șine verticale încorporate și 22 de grinzi cu lățime interioară de 2.460 și 2.500 mm și cu capacitate de încărcare de 1.000 kg fiecare – deci se pot transporta până la 66 de europaleți în loc de maximum 33.
Iar noua versiune pentru transport de flori K.SRI F este proiectată cu precizie pentru o marfă atât de delicată, are înălțime interioară de 2.700 mm, lățimea interioară de 2.500 mm și oferă un volum optim de încărcare și o izolație și o ventilație de primă clasă pentru a menține toate tipurile de mărfuri mai proaspete.