Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ofensiva electronică câștigă teren: Grupul Volkswagen reduce semnificativ media de CO2 a parcului auto din UE

Livrările de modele electrice ale Grupului Volkswagen în UE, inclusiv în Marea Britanie, Norvegia și Islanda, au crescut de peste patru ori în anul care s-a încheiat, ajungând la un total de 315.400 de vehicule electrice (2019: 72.600). Proporția vehiculelor electrice cu baterii (BEV) și a vehiculelor hibride plug-in (PHEV) în totalul livrărilor a crescut la 9,7 % (2019: 1,7%). Astfel, Grupul Volkswagen este liderul clar al pieței în segmentul complet electric din Europa de Vest, cu o cotă de aproximativ 25% (2019: 14%).

Principalii promotori ai acestei evoluții au fost mărcile Volkswagen Passenger Cars și Audi, care și-au depășit obiectivele privind emisiile de CO2 ale flotei, în mare parte datorită demarării cu succes a modelelor electrice ID.301 și e-tron. Pe baza cifrelor preliminare, Grupul Volkswagen a redus astfel emisiile medii de CO2 ale flotei sale de autoturisme noi din UE cu aproximativ 20 de procente față de 2019, ajungând la 99,8 g/km în 2020. Emisiile Bentley și Lamborghini sunt măsurate individual, motiv pentru care acestea nu sunt incluse în această cifră. În anticiparea ratării la limită a obiectivului pentru fondul de CO2 stabilit împreună cu alți producători, cu aproximativ 0,5 g/km, Grupul a recunoscut provizioane din timp pentru a evita orice impact asupra veniturilor din trimestrul al patrulea.

Herbert Diess, CEO al Grupului Volkswagen: „Facem progrese bune pe drumul spre a deveni o companie neutră din punct de vedere al emisiilor de CO2. Am redus semnificativ emisiile de CO2 ale parcului nostru de vehicule noi în UE. Mărcile Volkswagen și Audi, în special, au avut o contribuție majoră la realizarea acestui obiectiv prin intermediul e-offensivei lor. Am ratat la limită obiectivul privind flota pentru 2020, zădărnicit de pandemia Covid-19. Alături de Volkswagen Passenger Cars și Audi, CUPRA și ŠKODA lansează acum alte modele electrice atractive. Acest lucru ne va permite să ne atingem obiectivul privind flota în acest an.”

Rebecca Harms, membră a Consiliului independent de sustenabilitate Volkswagen: „În pofida eforturilor foarte ambițioase de electrificare, nu a fost posibil să atingem integral obiectivul stabilit pentru flotă. Dar Volkswagen este în mod clar pe drumul cel bun. Activitatea trebuie să continue în mod sistematic pentru a realiza transformarea propulsiei și pentru a îndeplini obiectivele privind clima și sustenabilitatea. Cheia succesului va fi acordarea unui rol mai important modelelor mai mici, eficiente și accesibile în cadrul implementării electrificării.”

Volkswagen Passenger Cars a fost prima marcă a Grupului care a livrat clienților, în 2020, vehicule complet electrice bazate pe setul de instrumente Modular Electric Drive Toolkit (MEB). Lansat în septembrie, ID.3 s-a bucurat de o cerere mare din partea clienților, cu 56.500 de vehicule deja predate până la sfârșitul anului. În total, aproximativ 212.000 de vehicule electrice Volkswagen au fost transferate clienților anul trecut, inclusiv aproximativ 134.000 de vehicule BEV. Acest lucru înseamnă că marca și-a depășit cu mult obiectivul privind flota de vehicule cu emisii de CO2 și a avut o contribuție pozitivă considerabilă pentru Grup.

De asemenea, marca Audi s-a încadrat în obiectivul privind flota de CO2 în 2020 și a contribuit în mod pozitiv la Grup. Marca își continuă transformarea într-un furnizor de mobilitate premium sustenabilă; anul trecut a fost de departe cel mai mare producător de vehicule electrice dintre cele trei mărci premium germane. Modelul de succes Audi e-tron (inclusiv Audi e-tron Sportback) a înregistrat o creștere semnificativă a cererii în ultimul an, cu o creștere anuală de 79,5% (47.300 de vehicule). La nivel mondial, Audi e-tron este cel mai bine vândut vehicul electric dintre producătorii germani premium.

Grupul Volkswagen își va intensifica în mod sistematic ofensiva electronică în 2021 cu un număr mare de noi vehicule complet electrice bazate pe setul de instrumente de propulsie electrică modulară (MEB). Audi va începe anul acesta cu Q4 e-tron și Q4 e-tron Sportback, CUPRA va lansa el-Born, iar ŠKODA va aduce clienților săi Enyaq iV. Volkswagen Passenger Cars va lansa ID.405 pe o serie de piețe suplimentare și va prezenta un nou model complet electric.

Grupul Volkswagen, împreună cu alți producători, a lansat un fond comun de CO2 pentru înmatriculările de autoturisme în Uniunea Europeană. Pe baza cifrelor preliminare, acest pool a atins o medie de emisii de CO2 de 99,3 g/km, ratând astfel cu puțin ținta cu aproximativ 0,5 g/km. Confirmarea finală din partea Comisiei Europene urmează să fie dată ulterior.

Volkswagen este primul grup auto care s-a angajat să respecte Acordul de la Paris privind clima și intenționează să devină neutru din punct de vedere climatic până în 2050. Grupul își propune să devină principalul furnizor de vehicule electrice la nivel mondial până în 2025. Prin urmare, până atunci, sunt planificate investiții de aproximativ 35 de miliarde de euro în e-mobilitate și o altă sumă de aproximativ 11 miliarde de euro în hibridizarea portofoliului de modele. Grupul intenționează să vândă aproximativ 26 de milioane de vehicule electrice cu baterii până în 2030. Aproximativ 19 milioane dintre aceste vehicule se vor baza pe setul de instrumente de propulsie electrică modulară (MEB), în timp ce majoritatea celor 7 milioane de vehicule rămase se vor baza pe platforma de înaltă performanță (PPE). Grupul se așteaptă la aproximativ 7 milioane de vehicule hibride în aceeași perioadă. Aceste planuri nu încorporează încă eventualele cerințe viitoare în cadrul Green Deal al UE.

Articole similare

Ad