De trei ani Policolor isi consolideaza si optimizeaza activitatea de logistica. Aceasta strategie a adus companiei multiple beneficii, printre care ridicarea nivelului de supply chain de la cel in care problemele erau rezolvate doar cand apareau, fara a exista o imbunatatire continua, la cel care include o viziune asupra intregii activitati a companiei si o strategie de optimizare permanenta a proceselor. La fiecare doua saptamani, producatorul organizeaza intalniri la nivel de management intre toate departamentele, unde se discuta strategia si implementarea aferente perioadei urmatoare, intalniri care au optimizat comunicarea si procesele.
In acest mod, in 2016, Policolor a reusit sa livreze fara greseli 99% dintre comenzi si sa ajunga la timp la client in 98% din cazuri, in conditiile in care au fost livrate catre clienti zeci de milioane de kilograme de produse, care au parcurs cateva milioane de kilometri in Romania.
Grupul Policolor-Orgachim include cinci companii distincte, dintre care patru sunt in Bulgaria si una in Romania.
Policolor este in Romania de peste 50 de ani si detine la Bucuresti doua fabrici, una unde se fac solventi si produse pe baza de apa si o alta specializata in produse din domeniul automotive, care lucreaza atat pentru Policolor, cat si pentru Orgachim. Din cadrul grupului mai fac parte fabrici care produc rasini si alte materii prime, comercializate atat in cadrul Grupului, cat si in afara lui.
Viziunea Policolor este de a deveni furnizorul preferat din industria vopselurilor din Romania. In aceasta industrie, primele locuri sunt ocupate de Fabryo Corporation, Policolor, Köber si Deutek.
Focusul pe logistica a inceput in 2014
Daca inainte de 2014 nu exista o functie de logistica nici la nivel de Policolor si nici in Orgachim, din acel an, pentru prima oara, operatiunile si echipele de logistica si supply chain Policolor-Orgachim s-au unit sub un singur departament la nivel de grup, proiect initiat de Mirela Scarlatescu, director de supply chain la nivel de grup. Primul pas a fost intocmirea unei diagnoze complete a lantului logistic, urmata de definirea unui plan de actiuni si validarea cu conducerea companiei, dupa care a inceput transformarea.
Iar rezultatele nu au intarziat sa apara, astfel ca in primul supply chain-ul a fost mutat de la nivelul unu, unde era initial, la doi, in conditiile in care maximum este cinci. „Specialistii au identificat cinci nivele de supply chain, iar majoritatea companiilor se afla la nivelele al doilea si al treilea. Policolor era la primul nivel, de «firefighting», unde o organizatie are o abordare reactiva si nu se concentreaza asupra strategiilor de optimizare. Am reusit in scurt timp sa progresam la nivelul al doilea, unde avem o viziune asupra intregii activitati a companiei si o strategie de optimizare permanenta a proceselor, instrumentelor folosite si echipelor“, a explicat Mirela Scarlatescu.
…