Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad

Pachetul Mobilitate 1, patru scenarii posibile

Cu doua propuneri respinse pe 10 ianuarie la Bruxelles in Comisia TRAN, soarta Pachetului Mobilitate 1 ramane in continuare incerta si extrem de periculoasa pentru transportatorii romani si est-europeni, avertizeaza Uniunea Nationala a Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), care prezinta patru scenarii posibile pentru viitorul industriei de transport rutier.
 

Pe 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport si Turism a Parlamentului European a respins toate amendamentele de compromis pentru doua dintre dosarele cheie ale Pachetului Mobilitate 1, respectiv cel de modificare a Regulamentului 561 si cel referitor la detasare. Singurul raport care a trecut a fost cel al raportorului Ismail Ertug , privind accesul la profesie si la piata de transport rutier. Acest dosar cuprinde prevederi privind limitarea cabotajului la trei zile, urmate de o perioada de „racire“ de 60 de la intoarcerea vehiculului in statul membru de stabilire al operatorului de transport rutier de marfa si pana cand au efectuat o noua operatiune de transport international care provine din statul membru in care este stabilita firma. O alta prevedere inacceptabila pentru transportatorii romani este si obligativitatea efectuarii cel putin a unei incarcari/descarcari la fiecare patru saptamani in statul membru de stabilire a firmei. Discutiile dupa votul din 10 ianuarie au fost amanate pana pe 21 ianuarie la Bruxelles. In opinia UNTRR se prefigureaza patru scenarii posibile:
1. Raportorii ar putea decide sa amane discutiile privind cele trei dosare, adica  cele trei dosare nu vor mai fi discutate de actualul Parlament inainte de alegeri;
2. Raportorii ar putea decide sa trimita cele trei dosare direct la vot in sedinta plenara;
3. Raportorii ar putea decide sa supuna la vot in plenul PE doar dosarul referitor la accesul la profesie si cabotajul si sa amane sa ia vreo decizie privind celelalte doua dosare in acest mandat. Aceasta optiune ar ignora natura interdependenta a celor trei dosare, care au fost intotdeauna prezentate ca un pachet;
4. Raportorii ar putea decide sa redeschida discutiile privind aceste dosare in Comisia TRAN.

Articole similare

Ad