Noul regulament (EU) 2020/1055 de modificare a prevederilor privind accesul la piata si profesie (Regulamentele CE nr. 1071/2009 si 1072/2009) a fost publicat in Jurnalul Oficial al UE in data de 31 iulie.
Comparativ cu modificarea Regulamentului 561/2006, care intra in vigoare cel mai repede, la 20 de zile de la publicare, adica 20 august, noile reglementari privind accesul la piata si profesie se vor aplica la 18 luni de la data publicarii, adica 31 ianuarie 2022. Principalele modificari se refera la intoarcerea camioanelor la sediul companiei la fiecare opt saptamani si la restrictionarea cabotajului, prin introducerea unei perioade de „racire“ de 4 zile.
In timp ce mai multe tari est-europene, printre care si Romania, au anuntat ca vor ataca la Curtea Europeana de Justitie mai multe masuri discriminatorii introduse prin Pachetul Mobilitate, printre care cele mai importante sunt cele care vizeaza intoarcerii acasa a camionului la 8 saptamani si a soferului la 4 saptamani, Belgia va ataca, de asemenea, la Curtea Europeana de Justitie modificarile la aplicarea regulamentelor de cabotaj, care dezavantajeaza si tarile vest-europene de intindere mica, cum sunt cele din BeNeLux.