Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pachetul Mobilitate și controalele ANAF pe diurnă au redus parcurile de camioane

Prevederile Pachetului Mobilitate și mai ales amenințarea controalelor ANAF pe diurnă care încă se desfășoară, în ciuda publicării pe site-ul Ministerului Finanțelor a proiectului de lege privitor la amnistia pe diurnă, au scăzut apetitul firmelor cu capital străin, dar și românesc, deopotrivă, să se mai extindă.

Astfel, firma care a avut cea mai spectaculoasă ascensiune de pe piața românească în ultimii ani, Carrion Expedition, a înregistrat și cea mai drastică reducere a parcului de camioane înmatriculate în România: de la 1.353 de camioane licențiate câte avea în mai 2019, cea mai mare flotă de camioane înregistrată în România s-a redus la 876 în octombrie 2019, pentru ca în 2020 să ajungă la 575 și, în prezent, la 384.

2019 a fost anul în care Carrion Expedition a luat decizia de a mai reduce  turația motoarelor în România, acționarii spanioli fiind dezamăgiți, probabil, de modul în care autoritățile române au ales să apere interesele antreprenorilor care cotizează consistent la bugetul național. 2019 a fost și anul în care ANAF a dat semnalul controalelor pe diurnă, dar și anul în care deja piața auto a început să cadă. Reducerea parcului auto a fost dublată de scăderea cifrei de afaceri, care a atins numai 96,7 milioane de euro anul trecut față de 152 ,67 milioane de euro în 2019, deci o scădere de aproape 56 de milioane de euro, după încă un minus de 15 milioane de euro în 2019 față de 2018. În aceste condiții, Carrion Expedition este firma cu cea mai mare scădere a cifrei de afaceri în 2020: – 40%. 

O altă firmă multinațională afectată serios de criza din sectorul auto a fost Vos Logistics Cargo, cu o scădere a cifrei de afaceri din 2020 de 27,6 milioane de euro (-24%), de la 117 milioane de euro la 89,7 milioane de euro. La aceasta se adaugă și scăderea cu 7,3 milioane de euro (-60%) înregistrată de o altă firmă din cadrul Grupului Vos Logistics – Vos Logistics – de la 12 la 4,79 milioane de euro. O scădere mai mică, -13%, a înregistrat Vos Logistics Bulk, de la 40,6 la 35,5 milioane de euro. În total, cele trei firme ale Grupului Vos Logistics au suferit o reducere a cifrei de afaceri de aproape 40 de milioane de euro în 2020, toate trei plasându-se în TOP 30 cele mai mari descreșteri ale cifrei de afaceri în 2020.

Și Vos Logistics Cargo a redus parcul înmatriculat în România de la 154 în 2019 la 130 în 2020 și 119 în 2021, la care se adaugă parcul înmatriculat pe Vos Logistics Bulk, care a scăzut de la 58 la 46 în prezent.

Și Skiptrans, în ciuda angajamentului față de România, unde a cumpărat un lot mare de teren la Oradea pentru a construi un centru logistic, a scăzut parcul înmatriculat în România de la 616 camioane înregistrate în 2020 la 512 în prezent. Cifra de afaceri a Skiptrans a scăzut în 2020 cu 686.901 EUR, de la 70,45 de milioane de euro în 2019, în condițiile în care profitul a crescut însă cu 2,74 milioane de euro, până la 6,16 milioane de euro.

Reduceri ale flotelor multinaționale s-au mai înregistrat și în contul HTR Spedition (a cărui cifră de afaceri a crescut de la 37,4 la 41,6 milioane de euro, dar cu un profit de 5,89 milioane de euro, cu 92.325 EUR mai puțin ca în 2019) – de la 222 la 106 (-116 camioane) – și Gartner Eurotrans Romania (de la 287 în 2019 la 245 în 2020 și respectiv 211 în prezent).

Mega Trucking Timișoara a scăzut puțin, de la 321 în 2018 la 309 în 2019 și 293 în prezent. Ekol, în schimb, are încă aceeași flotă înmatriculată în România, de 199 de camioane, fie că firma se numește EU Trucking Service sau Erkan Logistics, ca în 2019. De asemenea, XPO Transport Solutions Romania, Marvicon și Transmec rămân la același număr de camioane de la un an la altul: 182, 172 și respectiv 155. Iar Heisterkamp, o altă flotă internațională, a continuat să își crească parcul de camioane înregistrat în România de la 89 în 2019 la 94 în octombrie 2020 și respectiv 115 în prezent. O creștere similară au înregistrat și Euro Fleet Transports, care a crescut parcul în 2020 cu 10 camioane, de la 177 în 2019, iar KLG Trucking cu 20, de la 118 la 138

Dintre flotele internaționale prezente în TOP 100 Flote înregistrate în România, Trans Sese a crescut cel mai mult parcul în 2021, cu 60 de camioane, de la 125 la 185. Topul e închis de Lancetti Transport, cu 101 camioane, de la 98 în 2020.

Analiza completă a evoluției parcului de camioane înmatriculate în România în ultimii 5 ani puteți citi în ediția Tranzit de decembrie. De asemenea, o prezentare a dinamicii pieței de transport în anii care vin va fi făcută în cadrul Galei Tranzit de pe 10 decembrie.

Articole similare

Ad
Ad