Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Parcările sigure pentru camioane, locuri ideale pentru a instala infrastructură de încărcare

Federația operatorilor spanioli FETRANSA amintește că, pentru a atinge obiectivul actual de reducere a emisiilor de CO2 cu 30% pentru vehiculele grele până în 2030, în UE este necesară o flotă de cel puțin 230.000 de vehicule electrice cu baterii și 50.000 de vehicule electrice pe bază de hidrogen, dintre care 180.000 vor trebui să fie camioane pe distanțe lungi.

Acestea din urmă folosesc încărcarea megawatt (MCS) și vor avea nevoie de mai mult de 30.000 de puncte de încărcare accesibile publicului până în 2030, dintre care cele mai multe ar trebui să fie încărcătoare MCS și un număr minim de stații de realimentare cu hidrogen. În cazul în care obiectivele de reducere a emisiilor de CO2 vor crește în continuare, vor trebui să crească și numărul de vehicule necesare, și punctele de încărcare/realimentare necesare.

Aceste aspecte au fost reamintite în ajunul dezbaterilor și voturilor din Parlamentul European și negocierilor dintre Parlament și Consiliul European cu privire la propunerea Comisiei Europene de revizuire a normelor UE privind dezvoltarea Rețelei transeuropene de transport (TEN-T). Cu această ocazie, asociația europeană de transport rutier UETR și organizațiile europene care reprezintă industria, industria auto și logistica ACEA, CLECAT, ECG, ESPORG, AXSOL, MECHATRONIK și MILENCE au reamintit necesitatea de a asigura compatibilitatea și complementaritatea între Regulamentul TEN-T și Regulamentul privind infrastructura pentru combustibili alternativi (AFIR) și de a stabili obiective ambițioase care să conducă Europa către un viitorul verde și durabil.

Reprezentanții acestor asociații consideră că zonele de parcare sigure pentru camioane (SSTPA), care sunt certificate în conformitate cu standardul UE de parcare, sunt locații ideale pentru implementarea infrastructurilor de încărcare a camioanelor, deoarece, în calitate de furnizori principali de infrastructură, pot monitoriza siguranța șoferului și a camionului în timpul încărcării peste noapte.

Organizațiile europene au trimis o scrisoare comună raportorilor Parlamentului European privind revizuirea Rețelei transeuropene de transport (TEN-T) și implementarea infrastructurii pentru combustibili alternativi, precum și Președinției suedeze a Consiliului UE, îndemnându-i să se angajeze în îndeplinirea obiectivelor de infrastructură care sprijină implementarea vehiculelor comerciale electrice, inclusiv pentru transportul pe distanțe lungi. Și, astfel să se creeze un cadru în care operatorii de transport rutier să aibă încredere să înceapă să investească în vehicule cu tehnologie alternativă și parcările, în infrastructura de încărcare.

Deoarece în prezent nu este operațional aproape niciun punct de reîncărcare adecvat pentru camioane sau stație de realimentare cu hidrogen.

În multe cazuri, infrastructurile necesare și experiența inițială există deja parțial, din furnizarea de conexiuni pentru camioanele frigorifice, ceea ce face ca SSTPA să fie certificate în conformitate cu standardul UE pentru a servi drept zone de odihnă pentru șoferi și puncte de încărcare pentru vehicule, asigurând în același timp conectivitatea vehiculelor.

Articole similare

Ad