AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
AdAdvertisement
AdAdvertisement
Ad
Ad
AdAdvertisement
Ad
AdAdvertisement

Pasi mici spre urmatoarea statie

La sfarsitul lui septembrie a avut loc la viitoarea statie de metrou „Academia Militara“ din Bucuresti, in prezenta Ministrului Transporturilor, Ramona Manescu, a Prim-Ministrului Victor Ponta, a reprezentantilor Metrorex si ai constructorilor, punerea in functiune a unuia dintre cele doua utilaje gigant care vor sapa „non-stop“ la galeriile pentru Magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei-Pantelimon, tronsonul Raul Doamnei-Eroilor. Si, chiar daca proiectul este intarziat cu un an, in 2011-2012 nefiind alocate fonduri de la bugetul de stat, finantarea actuala obtinuta prin MT si creditele de la Banca Europeana de Investitii garantate de stat, ca si fondurile europene in cadrul POS-T, vor face ca, din 2016, si locuitorii din Drumul Taberei sa beneficieze de confortul si rapiditatea transportului cu metroul.
 

Echipamentele TBM (Tunnel Boring Machine), fabricate in Germania, au fost aduse anul trecut si botezate Varvara si Filofteia.

Utilajele TBM, in premiera in Romania
Pus primul in functiune, echipamentul Varvara, denumit si scut, este constituit dintr-un ansamblu de utilaje proiectate si organizate sa execute patru activitati principale: excavarea tunelului, avansul, controlul parametrilor de excavare si avansul si montajul camasuielii (prefabricate denu- mite boltari). „Noul echipament, folosit in premiera in Romania, considerat un varf tehnologic pentru toata Europa, va lucra cu o viteza de 10 ori mai mare decat s-a lucrat la celelalte magistrale“, a explicat premierul Victor Ponta.
Masina, in ansamblul sau, se prezinta ca o manta cilindrica, avand o diafragma de separare intre frontul de excavatie si tunel, echipat pentru excavarea tunelului si pentru instalarea captuselii din inele de boltari prefabricati. Utilajul este alcatuit in principal din freza care executa excavarea tunelului, mai multi cilindri hidraulici care permit avansul scutului, un sistem de sustinere permanenta a frontului de excavatie si un dispozitiv de punere in opera a inelelor compuse din mai multi boltari. De asemenea, mai este echipat cu un sistem de control al directiei (planimetrica si altimetrica), care sa asigure o ghidare precisa si corectii rapide, un dispozitiv pentru injectarea de material de umplere, la extradosul inelului de boltari (in golul care se creeaza in timpul excavatiei), diverse dispozitive pentru alimentare si evacuare care realizeaza comunicarea intre camera de excavatie si exterior, si care asigura mentinerea continua a presiunii de sustinere a frontului, precum si cu dispozitive pentru acces si interventie in camera presurizata de excavatie, constituite dintr-o instalatie de aer comprimat, cu camera hiperbarica de siguranta.
Utilajul are o lungime de circa 100 m (inclusiv saniile cu instalatii) si ofera, cu o putere instalata de 2.150 kW, un diametru de excavare de 6,57 m. In plus, este echipat cu 32 de cilindri hidraulici care permit avansul scutului, oferind o forta de impingere de 350 bar si o presiune de lucru de 4 bar.

Articole similare