Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Patronatele din Visegrad 4 au semnat o declaratie comuna impotriva protectionismului din vest

Jan Buczek (presedintele ZMPD, din Polonia), Josef Melzer (vicepresedinte CESMAD Bohemia, din Cehia), Pavol Hudák (vicepresedinte CESMAD, din Slovacia) si György Wáberer (MKFE, din Ungaria), s-au intalnit pe 21 aprilie la Budapesta si au redactat o declaratie comuna in care s-au declarat impotriva acuzatiilor de dumping social si concurenta neloiala pe care vesticii le aduc esticilor, desi acestia din urma lucreaza in conformitate cu legislatiile comunitara si nationala. Participantii au ajuns la concluzia ca implementarea de masuri protectioniste in diverse tari vest-europene va duce la o crestere semnificativa a pretului de transport in statele UE, riscand sute de mii de locuri de munca in estul Comunitatii.
 

De aceea ei cer un moratoriu in legatura cu legislatia nationala adoptata deja si incurajeaza adoptarea cat mai curand a unei legislatii comune, care poate fi incorporata in Pachetul Rutier, creand conditii acceptabile pentru toti operatorii de transport din UE.
Cei patru lideri se declara gata sa ia parte la un dialog constructiv, pentru a gasi solutii comune, insa atrag atentia asupra faptului ca un astfel de dialog nu se poate purta sub presiunea amenzilor si amenintarilor omologilor din statele vestice.
Ei cer cu fermitate Comisiei Europene sa finalizeze procesul decizional, pentru a avea o evaluare legala a situatiei create de tarile care au luat masuri protectioniste, si sa se ocupe cat de curand de problemele rezultate din aplicarea directivei detasarii, ce au dus la dispute si la declansarea unor proceduri de infringement impotriva stateleor vestice care au introdus legi referitoare la salariul minim, pentru ca fiecare varianta nationala a aplicarii directivei detasarii pune poveri financiare si administrative uriase pe umerii transportatorilor estici. In Germania, Franta si Austria sarcinile de transport sunt impiedicate de nivelul atat de ridicat de cerinte administrative, care au devenit un obstacol tehnic in calea principiului circulatiei libere a bunurilor si serviciilor, „si aceste cerinte sunt inacceptabile pentru noi“.

Articole similare

Ad