Compania norvegiana de vanzari en-gros ASKO foloseste, din ianuarie 2020, in afara de doua camioane Scania electrice, si patru camioane Scania pe celule de hidrogen cu tren de rulare electric, cele doua companii demonstrand astfel ca nu exista o singura solutie universala pentru electrificarea vehiculelor comerciale grele. Parteneriatul dintre ele intra acum intr-o noua faza, cu patru camioane ce vor fi exploatate in conditii reale intr-un program pilot care este printre primele de acest fel din lume. Vehiculele au la baza abordarea modulara specifica Scania, motorul pe combustie fiind inlocuit de unui electric, alimentat de la celulele cu hidrogen si de la baterii reincarcabile, iar restul trenului de rulare include aceleasi componente standard folosite la camioanele si autobuzele hibrid Scania care se afla deja in exploatare. Cele patru vehicule au greutate totala de 26+1 t, configuratie 6×2*4, motor electric de 290 kW, cu putere continua de 210 kW, transmisie cu doua trepte si cuplu maxim de 2.200 Nm, baterii Li-Ion de 56 KW, incarcator la bord de 22 kW, celula de combustibil de 90 kW, capacitate de depozitare a hidrogenului de 33 kg la 350 bari si autonomie estimate de 400-500 km.
Hidrogenul este o optiune interesanta pentru transportul electrificat pe distante lungi si testele realizate recent arata ca aceasta tehnologie functioneaza si in zone cu clima rece. De aceea Scania va continua sa monitorizeze performanta acestor camioane. Iar ASKO a facut pasi importanti in a furniza hidrogen din resurse regenerabile si infrastructura de alimentare, dovedind ca vrea cu adevarat sa determine o schimbare in directia transportului sustenabil.