Cu cateva saptamani inainte de IAA Hanovra, Ford a finalizat programul de reinnoire totala a gamei de utilitare usoare prin extinderea productiei noului Transit cu versiunile de autosasiu cu cabina dubla si „Super Jumbo” (de 5 m lungime), precum si modelele furgon cu cabina dubla, Kombi si Kombi Van, pe care am avut ocazia sa le conducem pe circuitul Ford de la Lommel, unul dintre cele mai mari din Europa. Cu doua modele castigatoare ale trofeului Van of the Year 2013 si 2014 (Transit Custom de o tona si micutul Transit Connect) si alte doua candidate la titlul pentru 2015 (Transit de 2 t si Courier), Ford a reusit sa-si creasca anul acesta cota de piata la 10,7%, cel mai ridicat nivel din 1997.
Desi un van cu calitati deosebite de caraus, Transit de 2 t nu a reusit „hat-trick”-ul pentru Ford, al treilea trofeu la rand, ca urmare a concurentei puternice din acest an. Conducerea companiei are insa asteptari mari de la „greul” gamei sale de utilitare, extins acum la 4,4 t greutate maxima autorizata si disponibil intr-o multime de versiuni, inclusiv 4×4, cu performante foarte bune.
Prima faza a productiei noului Transit a fost lansata la mijlocul primaverii lui 2014 si a cuprins versiunile standard furgon, sasiu-cabina si minibus, urmate, din septembrie, de un „al doilea val” de variante suplimentare, care include noi tipuri de caroserie, lungimi de sasiu si gama 4×4.
Am avut posibilitatea de a conduce pe circuitul de la Lommel patru versiuni: autosasiul Transit L5, cu o lungime de incarcare de peste 5 m, furgonul cu cabina dubla L4, cu sapte locuri (in echipare standard cu a doua bancheta cu patru locuri si un volum de incarcare de 10,5 m3, minibusul M2 cu 18 locuri, produs in serie in fabrica Ford din Kocaeli (Turcia), precum si un furgon standard Transit L2 H2. In afara acestor modele cu tractiune pe fata, in zona off-road am putut testa si calitatile unui autosasiu cu cabina dubla cu noul sistem de tractiune integrala.
Gama completa de autosasiuri Transit include acum o versiune cu cabina dubla, care ofera spatiu pentru pana la sapte persoane, datorita banchetei standard de patru persoane de pe randul al doilea, precum si versiunea L5 „Super Jumbo”, care reprezinta cele mai lungi modele Transit construite vreodata. Cu o cabina cu un singur rand de locuri, modelele L5 ofera o lungime de incarcare de peste 5,2 m si o suprafata de incarcare de 11,5 m2 atunci cand sunt din fabrica echipate cu o caroserie cu panouri laterale rabatabile. Cu lungime totala de 7.797 mm inclusiv caroseria, vehiculele beneficiaza totusi de un diametru de bracaj redus, de doar 15,8 m, mentinand manevrabilitatea deosebita disponibila pe noul Transit, gratie directiei electrice.
Gama completa Transit autosasiu ofera cinci lungimi diferite pentru versiunea cu cabina cu un singur rand de locuri (L2-L5) si patru lungimi diferite pentru versiunea cu cabina dubla (L2-L5), masa maxima autorizata a vehiculului variind de la 3,1 la 4,7 t. Pe langa optiunile de caroserie cu panouri …