Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pauza de 45 h efectuată în cabină poate fi sancționată doar dacă șoferul e prins în flagrant

Comisia Europeană aduce clarificări importante privind aplicarea Regulamentului 1054/2020, intrat în vigoare la 20 august 2020 ca parte a primului Pachet Mobilitate, plecând de la una dintre principalele frământări ale operatorilor: cum să respecte și mai ales să dovedească neefectuarea odihnei săptămânale regulate în cabină. Comisia reiterează faptul că odihna săptămânală de cel puțin 45 de ore trebuie efectuată într-un spațiu de cazare „adecvat”, fără ca legislația comunitară să prevadă o listă de criterii pentru a defini cazarea „adecvată”. CE precizează că articolul 8 alineatul (8) „subliniază în mod clar ca unitatea de cazare să ofere facilități adecvate de cazare și facilități sanitare, astfel încât fiecare persoană să aibă suficientă intimitate”. Mai mult, adaugă că „diferite tipuri de cazare pot satisface aceste criterii, de exemplu un hotel, un apartament închiriat într-un motel sau o casă privată”.

O altă problemă importantă se referă la dovada că șoferul a efectuat pauza într-un spațiu adecvat. CE precizează că paragraful al treilea al articolului 34 din Regulamentul UE 165/2014 prevede că statele nu trebuie să solicite șoferilor documente doveditoarea privind pauzele anterioare. În termeni concreți, „autoritățile responsabile de aplicarea legii nu pot solicita șoferilor să aibă documente care să ateste că odihna lor săptămânală regulată înainte de controlul rutier nu a fost efectuată la bordul vehiculului”. În consecință, șoferii sau angajatorii pot fi amendați pentru nerespectarea interdicției de a efectua pauza de 45 h în vehicul numai atunci când șoferii sunt prinși în flagrant că fac pauza respectivă în interiorul vehiculului.

Articole similare

Ad