Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

PE insistă să se extindă cât mai rapid infrastructura de alimentare cu combustibili alternativi

Conform unei propuneri votate de Parlamentul European (PE), instituțiile UE vor exercita presiuni asupra statelor membre pentru a depune mai multe eforturi în ceea ce privește implementarea infrastructurii de alimentare cu combustibili alternativi (mai ales electricitate și hidrogen pentru vehicule grele), deoarece aceasta este o condiție esențială pentru ca transporturile să poată trece la alte forme de propulsie. Această propunere face parte din pachetul Fit for-55, prezentat de Comisia Europeană (CE) în iulie 2021 și reprezintă un prim pas în implementarea acestuia, după care CE, Consiliul European și PE discută pentru a ajunge la un acord și a pune în cele din urmă propunerea în practică. Negocierile se preconizează că vor începe în cursul acestui an, dar probabil că nu vor fi finalizate până în 2023.

Propunerea PE stabilește numărul de puncte de încărcare care trebuie să existe în 2026 și faptul că până în 2028 trebuie să existe suficiente facilități de încărcare în locurile de parcare securizate și că obiectivele privind stațiile de încărcare cu hidrogen vor fi înăsprite. Iar Comitetul European pentru Transport ar dori ca statele membre să fie chiar amendate dacă nu reușesc să îndeplinească în timp util obiectivele stabilite în aceste propuneri. Pe lângă infrastructura de încărcare, comisia subliniază, de asemenea, că este important să se lucreze la standardele de emisii de CO2 admise pentru camioane. Propunerea va fi prezentată de Comisia Europeană în cursul acestui an.

Asociația olandeză de transport și logistică TLN se pronunță în favoarea propunerii PE, dar amintește că în Olanda implementarea infrastructurii de încărcare se confruntă în continuare cu provocări precum capacitatea limitată a rețelei de energie electrică.

Articole similare

Ad