Ford a lansat noul pick-up Ranger Raptor, propulsat de puternicul motor EcoBoost V6 twin-turbo, de 3 l, pentru performanțe de excepție atât pe asfalt, cât și pe teren accidentat. Șapte moduri de conducere diferite și suspensia reproiectată, cu amortizoare Ford Performance și Live Valve, asigură o experiență unică de conducere. Sistemul avansat de tracțiune integrală include cutie de transfer cu două trepte, controlată electronic, și diferențiale față și spate blocabile. Noul Raptor este primul Next-Gen Ranger care sosește în Europa, livrările către clienți fiind planificate pentru ultimul trimestru din 2022. În România, caietul de comenzi se deschide la jumătatea lui martie.
Noul Next-Gen Ranger Raptor, dezvoltat de Ford Performance, îmbină puterea brută cu precizia mecanică și tehnică, pentru a crea cel mai avansat Ranger construit vreodată. Vehiculul va fi disponibil în premieră cu noul motor EcoBoost V6 pe benzină, de 3 l twin-turbo, ce dezvoltă 288 CP și are un cuplu motor maxim de 491 Nm. Acesta se alătură actualului propulsor diesel biturbo de 2 l, care va continua să fie disponibil pe anumite piețe.
Motorul EcoBoost V6 twin-turbo are un bloc de cilindri compact din fier-grafit, iar noul sistem anti-lag menține turbina la rotație ridicată până la 3 secunde după ce șoferul reduce accelerația, permițând reluarea mai rapidă a presiunii de supraalimentare și accelerații imediate la ieșirea din viraje sau la creșterea treptelor de viteză. În plus, motorul este programat cu un profil individual de amplificare a supraalimentării pentru fiecare dintre treptele transmisiei automate cu 10 rapoarte, pentru performanțe optimizate. Se asigură astfel o accelerație fără efort pe pietriș, pământ, noroi și nisip.
Sistemul de evacuare activ, controlat electronic, are 4 variante sonore, în funcție de modul de conducere setat: „Quiet”, „Normal”, „Sport” și „Baja” (ultimul destinat doar pentru utilizare pe teren accidentat, fiind cel mai agresiv profil de evacuare, atât în volum cât și în notă).
Sistemul avansat de tracțiune integrală, cu noua cutie de transfer cu două trepte, controlată electronic, și diferențialele blocabile față și spate, asigură performanțe optime off-road. Next-Gen Ranger Raptor dispune, de asemenea, de Trail Control™, care este similar cu un pilot automat al vitezei de croazieră pentru off-road. Șoferul selectează pur și simplu o viteză de sub 32 km/oră, iar vehiculul își va gestiona accelerația și frânarea, în timp ce șoferul se concentrează asupra direcției pe terenul dificil.
O serie de ranforsări specifice versiunii au fost adoptate pentru montantul C, benă și roata de rezervă. De asemenea, șasiul are cadre unice pentru arcuri, amortizoare și suporții de șoc din spate. Suspensia a fost complet reproiectată, pentru a oferi mai mult control la viteză mare pe teren accidentat. Noile amortizoare FOX® cu Live Valve – cele mai sofisticate montate vreodată pe Ranger Raptor și umplute cu Teflon™ – permit trenului de rulare să absoarbă cu ușurință denivelările și șanțurile mai adânci.
Sistemelor tehnice performante li se adaugă protecția suplimentară a caroseriei sub podea, placa frontală fiind aproape dublă față de versiunea standard și fabricată din oțel de înaltă rezistență, cu grosime de 2,3 mm.
Design îndrăzneț, interior sportiv
Designul nou este inspirat din stilul îndrăzneț și puternic al Next-Gen Ranger. Pasajele roților evazate și designul farurilor cu semnătura luminoasă în forma literei C pun în evidență lățimea pick-up-ului, în timp ce literele îndrăznețe F-O-R-D de pe grilă și bara de protecție separată adaugă mai mult impact vizual. Farurile cu matrice LED și luminile de zi LED au fază lungă fără orbire și ajustare dinamică automată, pentru a oferi o vizibilitate optimă șoferului și celorlalți participanți la trafic.
Aripile evazate acoperă jantele de 17 inchi din aliaj ușor, echipate cu anvelope All-Terrain, dezvoltate special pentru Ranger Raptor. Orificiile de ventilație funcționale, caracteristicile aerodinamice și treptele laterale rezistente, din aluminiu turnat, ajută la îmbunătățirea aspectului și funcționalității camionetei.
La interior, cabina dispune de scaune sport noi, inspirate de la avioanele de luptă. Accentele Code Orange de pe panoul de bord, ornamente și scaune sunt armonizate cu iluminarea ambientală, de culoarea chilimbarului. Volanul sport premium, îmbrăcat în piele și încălzit, cu amprentă proeminentă a degetului mare, marcaj central și clapete din magneziu pentru schimbarea treptelor, completează senzația de sportivitate.
Nu lipsește cea mai nouă tehnologie digitală, cu ecran tactil central de 12 inchi și sistem multimedia SYNC4A®, compatibil wireless cu Apple Carplay și Android Auto™, plus sistem audio B&O® cu 10 difuzoare.
Next-Gen Ford Ranger Raptor va fi lansat în 2022 și în Europa, livrările către clienți începând din ultimul trimestru