
În raportul anual „Mautverkehr KOMPAKT” pentru 2024, Oficiul Federal pentru Logistică și Mobilitate (BALM) a analizat evoluțiile din transportul rutier de marfă, pe baza datelor privind taxarea camioanelor. Deși volumul transportului de mărfuri a fost similar cu cel din 2023, acesta s-a situat cu 2% sub media ultimilor cinci ani.
Camioane mai moderne și mai ecologice
Unul dintre principalele aspecte evidențiate de raport este tranziția către o flotă mai puțin poluantă. Camioanele cu norma de poluare Euro 6 au reprezentat aproximativ 97% din totalul kilometrilor parcurși, cu 2% mai mult decât în anul precedent. Această tendință arată o modernizare continuă a flotei și o reducere a impactului ecologic al transportului rutier.
Distribuția traficului între vehiculele locale și cele internaționale
În ceea ce privește repartiția kilometrilor parcurși între vehiculele rezidente și cele înmatriculate în alte țări, raportul arată o diferență minimă față de 2023, ponderea camioanelor străine scăzând cu doar 0,1%. Aceasta înseamnă că traficul rutier de marfă este distribuit aproape egal între flotele locale și cele internaționale.
Bavaria rămâne lider la volumul de transport
Distribuția transportului pe regiuni arată că Bavaria a înregistrat cel mai mare volum de trafic rutier de marfă, cu o pondere de 19,9% din totalul kilometrilor parcurși. Aceasta este urmată de Renania de Nord-Westfalia (17,5%) și Saxonia Inferioară (13,1%), cele trei landuri împreună cumulând aproape jumătate din totalul traficului rutier de marfă din Germania. Față de anul precedent, nu au fost înregistrate modificări semnificative în distribuția traficului între landuri.
Raportul BALM confirmă că, deși transportul rutier de marfă în Germania a rămas stabil, tendința de modernizare a flotei și de reducere a emisiilor continuă. În plus, echilibrul dintre vehiculele locale și cele străine sugerează o piață competitivă, iar Bavaria se menține în topul regiunilor cu cel mai intens trafic de marfă.