Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Perspectivele vânzărilor de remorci grele în Europa de Est par ușor mai slabe în 2024/2025 decât cele prognozate anul trecut

Cu toate acestea, perspectivele pentru perioada 2024-2028, cererea de remorci va fi cu 50% mai mare decât în 2015-2019

CLEAR International tocmai a publicat previziunile sale din aprilie 2024 pentru piața remorcilor grele din Europa de Est.

Cea mai semnificativă schimbare pe piața remorcilor din Europa de Est în perioada 2023 a fost creșterea mare a cererii de remorci noi atât în Rusia, cât și în Turcia. Principalul factor determinant în Turcia a fost inflația galopantă, care a fost de până la 70%. Decât să își vadă banii din bancă devalorizându-se aproape zilnic, întreprinderile au investit în active care vor păstra o anumită valoare, inclusiv în remorci și camioane.

Ca urmare, piața remorcilor din Turcia a încheiat anul cu o creștere de 25% față de anul 2022, care la rândul său a fost un an record pentru înmatriculări. Acest lucru a făcut din Turcia cea mai mare piață pentru remorci din Europa de Est în 2023. Turcia a avut o cerere relativ scăzută pentru camioane și remorci în perioada 2016-2020, astfel încât s-a acumulat o cantitate mare de cerere de recuperare.

Rusia, cea mai mare piață de remorci din Europa de Est până în 2010, a suferit o scădere de 50% a cererii între 2011 și 2015, în mare parte ca urmare a anexării Crimeei, dar a avut o revenire uimitoare în 2017/2018, fiind din nou cea mai mare piață în 2019-2020. Piața vehiculelor comerciale din Rusia nu a suferit atât de mult pe cât se aștepta ca urmare a războiului din Ucraina. În prezent, aceasta se aprovizionează din China cu vehicule care anterior ar fi fost importate din Europa, dar care nu mai sunt disponibile ca urmare a sancțiunilor.

În 2023, guvernul rus a mutat țara pe picior de război. Aceasta a inclus cumpărarea unor cantități semnificative de mijloace de transport, inclusiv remorci. Ca urmare, piața remorcilor a crescut cu 57%.

În 2022 s-a înregistrat o scădere de 0,2% a cererii de remorci în Europa de Est, din cauza rezultatelor mixte pentru diferite țări. Piețele cele mai afectate de războiul din Ucraina, care au inclus Rusia și Belarus, au avut scăderi semnificative ale înmatriculărilor. Polonia a avut, de asemenea, o scădere mare a vânzărilor, dar aceasta s-a datorat faptului că a avut o cerere record de remorci în 2021, ceea ce a dus înmatriculările la un nivel nesustenabil. Alte țări au avut creșteri procentuale de două cifre.

Prognoza pentru perioada 2024-2028 a fost revizuită în scădere în fiecare an, cu excepția pieței din Rusia. Acest raport prezintă când, unde și cât de repede se va dezvolta piața remorcilor până în 2028. Gary Beecroft, director general al CLEAR International, a comentat: „Vânzările pe piața remorcilor pentru 2024/25 vor fi foarte ușor mai mici decât cele prognozate în septembrie 2023″.

Articole similare

Ad