Vânzările de microbuze noi, prăbuşite în cei doi ani de pandemie, au continuat să scadă în 2022, din cauza problemelor de livrare ale principalului furnizor de dube pentru carosări.Au fost, aşadar, doar 378 de vehicule înmatriculate în intervalul ianuarie-decembrie 2022, faţă de 451 în 2021. Cele mai multe microbuze au fost carosate pe piaţa locală, lider fiind Minibus Luxury, cu 120 de unităţi, care a depăşit firma bucureşteană Pacific Tur, aceasta din urmă încheind anul pe poziţia secundă, cu 66 de unităţi, urmat de Cento Bus (25) şi C&I (21).
Mercedes-Benz Sprinter rămâne preferatul operatorilor români, în statistica DRPCIV figurând 88 de unităţi înmatriculate în 2021, atât microbuze integrale, cât şi carosate de alţi furnizori de pe piaţa autohtonă. De asemenea, Karsan îşi mai trece în cont 11 vehicule noi şi la această categorie.
În 2022 au fost importate 125 de microbuze rulate, cu 47% mai puţine decât în anul anterior, iar 1.122 de vehicule au fost tranzacţionate pe piaţa internă (-7%). Şi în topul preferinţelor la microbuze rulate conduce Mercedes-Benz, urmat la distanţă de Volkswagen, Ford şi Iveco.