Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața de semiremorci din România a crescut cu 6% față de 2021

În 2022 au fost înmatriculate pentru prima dată în România, conform calculelor DRPCIV, 4.550 de semiremorci noi și 6.292 rulate, iar 12.938 au fost reînmatriculate, față de 4.116, 7.147, respectiv 12.445 în 2021. Remarcăm, așadar, faptul că numai înmatriculările de vehicule noi au crescut față de 2021, ceea ce deja nu mai este o noutate, dată fiind disponibilitatea redusă a vehiculelor rulate. Iar conform calculelor noastre, care le includ în categoria semiremorcilor noi și pe cele care apar în statistici ca fiind rulate la prima înmatriculare, dar care au data primei înmatriculări cu cel mult șase luni înainte de data înmatriculării în România, este vorba de 5.118 semiremorci noi, față de 4.792 în 2021.

Lider de piață este Schmitz Cargobull, cu 1.563 de semiremorci (792 de prelate, 448 de basculante, 226 cu temperatură controlată, 44 pentru transport de containere, 25 de izoterme, 23 de furgoane, 4 cu obloane rabatabile, 1 platformă), în scădere față de cele 1.823 din 2021. Îl urmează Krone, cu 1.155, față de 806 în 2021, Wielton, cu 397/304, Mega (339/255), Kögel (313/362, deci o altă scădere, după cea a liderului), Schwarzmüller (265/269), Kässbohrer (161/124) și Meiller, cu 146 de basculante în 2022 și 117 în 2021.

Ceilalți producători au avut mai puțin de 100 de semiremroci noi înmatriculate în 2022 în România, iar lista lor o puteți citi în articolul din numărul special al revistei Tranzit, care va fi disponibil la început de februarie.

Articole similare

Ad