In primele sapte luni din 2019 s-au inmatriculat pentru prima data in Romania, conform datelor DRPCIV, 66 de autovehicule comerciale noi cu masa totala maxima autorizata de 3,5-6 t, fata de 18 in perioada similara din 2018, si 10.611 autovehicule comerciale de pana la 3,5 t, fata de 9.765 in 2018
Dintre cele 66 de vehicule comerciale de 3,5-6 t, 33 sunt autoutilitare, fata de 12 in primele sapte luni din 2018. Volkswagen a vandut 10 (4 basculante, 4 pentru transport de vehicule, 1 cu obloane rabatabile si 1 cu temperatura controlata), fata de 1 in 2018, Mercedes-Benz 9 (5 cu temperatura controlata, 3 basculante si 1 prelata), fata de 6, Ford si Iveco patru (2 basculante si 2 cu obloane rabatabile, respectiv 4 cu prelate), Opel si Renault cate 2, si Gaz si Multicar cate 1.
Din categoria autospecialelor de 3,5-6 t au fost inmatriculate 33 de unitati noi, fata de 6 in perioada similara din 2018: 21 Volkswagen (16 ambulante si 5 blindate), fata de 1 in anul anterior, 5 Iveco (2 vehicule pentru pompieri, 1 autorulota, 1 vehicul pentru pompieri s.a.), fata de 2, 3 Mercedes-Benz, fata de 1 in 2018, si cate 1 Cartago, Dethleffs, Ford si Hymer.
In primele sapte luni din 2019 s-au vandut in Romania 9.925 de autoutilitare noi de pana la 3,5 t, fata de 9.604 in primele sapte luni din 2018. Liderul clasamentului este Ford, cu 1.899 de unitati (1.001 furgoane, 425 de suprastructuri deschise, 172 cu temperatura controlata, 124 cu prelata, 80 cu obloane rabatabile, 66 de basculante, 15 izoterme, 2 platforme, 2 camionete pick-up, 1 pentru transport de animale, 1 pentru transport de autovehicule s.a.), in scadere semnificativa insa fata de cele 2.038 din 2018, urmat de Dacia, cu 1.751 (1.711 furgoane, 37 cu temperatura controlata, 2 izoterme si 1 suprastructura deschisa), de asemenea in scadere fata de cele 2.012 din 2018, si Mercedes-Benz, cu 956 (399 de furgoane, 227 cu temperatura controlata, 183 cu prelata, 65 de camionete pick-up, 43 de izoterme, 26 cu obloane rabatabile, 6 suprastructuri deschise, 3 basculante, 3 pentru transport de vehicule si 1 pentru transport de animale), fata de 612 in primele sapte luni din 2018.
Ii urmeaza in clasament Renault (848, fata de 890 in primele sapte luni din 2018), Iveco (838/843), Volkswagen (835/797), Fiat (769/902), Opel (518/374), Peugeot (460/403), Toyota (330/329), Citroën (203), Mitsubishi (155/122), Spier (111/0), Isuzu (108/82), Nissan (100/104). Sub 100 de unitati au vandut Hyundai (29/37), iar sub 10, Dodge (5), Lada si Ssangyong (3), Paragan, Piaggio, Sommer si UAZ, (cate 1).
La acestea se adauga 686 de autospeciale de pana la 3,5 t, fata de 161 in primele sapte luni din 2018. Lider de piata este Renault, cu 258 de unitati (253 de ambulante, 3 magazine, 1 laborator si 1 vidanja), fata de numai 4 in primele sapte luni din 2018, urmat de Volkswagen, cu 115 (88 de ambulante, 15 blindate, 4 autorulote, 2 vehicule pentru pompieri, 1 laborator etc.), fata de 7, si Ford, cu 63 (32 de blindate, 14 platforme de lucru aeriene, 10 vehicule funerare, 2 magazine, 2 vehicule pentru pompieri s.a.), fata de 30.
Clasamentul continua cu Rimor si Roller Team (cate 26, fata de 14, respectiv 0 in 2018), Iveco si Laika (22, fata de 9, respectiv 0), Burstner (20/25), Mercedes-Benz (15/7), XGO (14/1), Benimar si Hymer (cate 13, fata de 10, respectiv 1), Dacia si Opel (cate 10, fata de 12, respectiv 0), Mobilvetta si Palfinger (cate 6), Chausson, Fiat si Nobel Art (cate 4), Adria, Ahorn, Peugeot Socage si Weinsberg (cate 3), Capron, CO.MET, LMC si Nissan (cate 2) si Autostar, Carthago, Citroën, Dethleffs, Emergencia 2000, Eura Mobil, Hobby, Isuzu, McLouis, Mitsubishi, Movex si Oil&Steel (cate 1).