Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata de vehicule grele creste cu putin peste 10%

In primele trei trimestre din 2018 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 5.789 de autoutilitare noi de peste 16 t (din care 183 de autospeciale), cu circa 10% mai multe decat cele 5.180 de unitati din aceeasi perioada a lui 2017 (din care 127 au fost autospeciale). Iar piata de semiremorci a crescut tot cu putin peste 10%, de la 3.013 la 3.464 de unitati.
 

Din categoria autoutilitarelor de peste 16 t au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 5.606 unitati noi, fata de 5.053 in primele trei trimestre din 2017. Lider de piata la categoria grea nu mai este DAF, ca in primele doua trimestre ale anului, ci Mercedes Benz, cu 1.133 de autoutilitare (940 cu prelata, 115 pentru transport de vehicule, 38 de basculante, 23 de betoniere, 5 pentru transport de lemn, 3 cisterne ADR, 3 cu temperatura controlata, 2 cu carlig ridicator, 2 platforme si 2 pentru transport de containere), fata de 1.091 in perioada similara din 2017. Urcarea in clasament se datoreaza unor rezultate foarte bune in iulie si august (cot la cot cu MAN), dar mai ales celor 162 de camioane vandute in septembrie, in conditiile in care ocupantul celui de-al doilea loc in clasamentul acestei luni, Volvo, a fost la mare distanta, cu 110 unitati, iar celelalte companii, si mai in urma.
Pe locul al doilea este DAF, cu 1.056 de autoutilitare de peste 16 t (1.037 cu prelate, 5 basculante, 4 cisterne, 3 cisterne ADR, 3 cu temperatura controlata, 2 pentru transport de containere, 1 cu carlig ridicator si 1 cu obloane rabatabile), fata de 720 in 2017, iar pe al treilea este Volvo, cu 974 (926 cu prelata, 32 de basculante, 5 pentru transport de lemn, 3 cu carlig ridicator, 2 cu obloane rabatabile, 2 cisterne ADR, 2 betoniere, 1 caroserie amovibila si 1 pentru transport de containere), fata de 824. Ii urmeaza in clasament MAN (916 – 760 cu prelata, 72 de basculante, 25 de betoniere, 16 pentru transport de lemn, 15 furgoane, 11 cu carlig ridicator, 5 cu carlig ridicator, 5 caroserii amovibile, 4 cisterne, 2 cu temperatura controlata si 1 stropitoare – fata de 895), Scania (843 – 786 cu prelate, 17 cu temperatura controlata, 14 pentru transport de autovehicule, 9 pentru transport in containere, 8 pentru transport de lemn, 7 basculante si 2 betoniere – fata de 732), Iveco (299 – 229 cu prelata, 26 cu carlig ridicator, 21 de basculante, 6 remorchere, 5 betoniere, 4 cisterne ADR, 3 cu temperatura controlata, 2 cisterne, 2 cu obloane rabatabile si 1 cu oblon ridicator – fata de 433), Renault Trucks (240 – 207 cu prelate, 20 de basculante, 6 cu temperatura controlata, 3 pentru transport de autovehicule, 2 cu carlig ridicator si 2 cu obloane rabatabile – fata de 283), Ford (141 – 64 de basculante, 61 cu prelate, 14 betoniere, 2 cu temperatura controlata si 1 cu carlig ridicator – fata de 56), Astra (2 basculante, fata de 19), Roman (1 basculanta) si Wecon (1 caroserie amovibila).

Articole similare