Vanzarile de autobuze si autocare noi din primele sase luni ale anului s-au ridicat abia la jumatate din valorile inregistrate in perioada similara din 2015, totalizand 122 de unitati. Principalul motiv este scaderea volumelor din transportul public. In ultima perioada insa au mai fost plasate comenzi pe segmentul privat, au fost facute sau urmeaza sa aiba loc livrari de flote pentru mai multe orase, astfel ca reprezentantii producatorilor spera ca pana la sfarsitul lui 2016 sa atinga macar nivelul din anul precedent.
Primul loc in topul livrarilor de vehicule este ocupat la egalitate de C&I si Iveco, cu cate 32 de unitati, urmati de Mercedes-Benz, cu 26. Asadar, multe carosari in continuare pe piata interna, dovada a faptului ca industria autohtona se consolideaza. Neoplan ocupa pozitia a treia, cu cele zece autocare livrate catre Memento Bus. Urmeaza Isuzu, cu noua unitati, Euro Bus, cu patru, Ferqui, Karsan si Irizar, cu cate doua, si Scania Higer, Setra si Turkkar, cu cate o unitate.
Apetitul pentru second-hand este in continua crestere, bilantul pe prima jumatate a anului fiind de 628 de vehicule rulate aflate la prima inmatriculare in Romania, plus alte 333 de autobuze tranzactionate pe piata interna, per ansamblu, cu 13% mai multe fata de perioada similara din 2015. Primul loc intre marcile aduse din strainatate este ocupat in mod exceptional de Mercedes-Benz, cu 158 de unitati, care a detronat Setra (157), dupa ani de suprematie pe segmentul second-hand. Urmeaza MAN (59), Iveco (48), Renault (33), Volvo (31) si Scania (30). Si in ceea ce priveste autobuzele tranzactionate la intern primul loc revine detasat Mercedes-Benz.
Pe segmentul microbuzelor, in primele sase luni au fost inmatriculate 454 de vehicule noi, cu 24% mai putin fata de perioada similara a anului precedent. Jumatate din total, respectiv 225, sunt Mercedes-Benz. Pozitia secunda revine C&I, cu 79 de microbuze carosate, Volkswagen este pe locul al treilea, cu 44 de unitati, iar in continuare se situeaza in ordine Centro Group (40), Dypety (34) si Ford (22). Restul producatorilor au inregistrat rezultate modeste. Si la second-hand volumele sunt in scadere. Microbuzele aduse din strainatate reprezinta, ca de fiecare data, o pondere modesta – 80 de unitati – alte 604 vehicule fiind tranzactionate pe piata interna. Cele mai solicitate au fost Mercedes-Benz, C&I, Volkswagen si Dypety.