Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața farmaceutică, tentantă pentru operatorii logistici, dar deloc ușoară

Produsele farmaceutice au devenit, în întreaga lume, tot mai atractive pentru operatorii logistici, iar cei care reușesc să se ridice la nivelul cerințelor clienților din Big Pharma și-au sporit în 2024 atât volumele de lucru, cât și marjele de profit.

Creșterea cheltuielilor pentru sănătate la nivel mondial este semnificativă, iar procentul lor în PIB s-a dublat, dar nu toate aceste costuri sunt pentru produse farmaceutice – dimpotrivă, cea mai mare pondere este pentru forța de muncă și activele fixe. Cu toate acestea, vânzarea produselor farmaceutice înregistrează o creștere constantă, iar mișcarea lor reprezintă un comerț distinct, cu manipulare și servicii bine definite. Deci nu este vorba de o piață ușoară pentru operatorii logistici, așa cum atrage atenția Ti Insight în analiza sa recentă dedicată logisticii din sectorul farmaceutic.

Așa cum puteți vedea în harta alăturată, America de Nord este cea mai mare piață pentru servicii de sănătate, urmată de Europa, dar, ca întotdeauna în cazul statisticilor economice, trebuie prudență în interpretarea cifrelor, atenționează analiștii Ti Insight. America de Nord, în special SUA, are cheltuieli/cap de locuitor foarte ridicate, însă asta se datorează probabil unei baze de costuri ridicate, inclusiv pentru produsele farmaceutice. În SUA, aproximativ o treime din costurile de sănătate sunt reprezentate de produsele farmaceutice și echipamentele medicale. În ceea ce privește volumul de produse farmaceutice consumate, Japonia, unele țări europene, Australia și alte state dezvoltate sunt probabil mai mari decât sugerează cheltuielile. Iar China a crescut substanțial și reprezintă acum o piață mare, dar, aparent, dificilă, cu bariere neobișnuite la intrare, caracteristice economiei chineze în ansamblu.

Articole similare

Ad