Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața globală de logistică auto crește în 2025 cu 1,8%, după scăderea de 2,5% din 2024

Analiștii Ti Insight estimează că piața globală de logistică auto va crește în 2025 cu 1,8% față de 2024, când a totalizat 82.668 de milioane de euro, cu 2,5% mai puțin față de 2023.

Principalele piețe de logistică auto au suferit numeroase schimbări structurale în ultimul an, iar transformarea industriei continuă în ritm alert. A existat și o oarecare creștere a vânzărilor, în special de vehicule ușoare, dar ea este lentă, iar contextul continuă să fie complex și în continuă schimbare. La nivel regional există diferențe semnificative, unele zone stagnând, iar altele crescând și devenind concurente tot mai puternice.

Toate aceste tendințe sunt determinate de complexitatea fabricării vehiculelor electrice și de lupta pentru dominația exporturilor, de închideri de fabrici, de efectele continue ale Covid-19, care au redus volumele, și de tarifele decise de președintele Trump.

Multe companii auto globale își schimbă planurile de producție, deoarece acesta a anunțat recent că rata redusă a tarifelor, de 15% pentru importurile din Japonia și Coreea, trebuie însoțită de investiții semnificative în SUA, în diverse industrii. În plus, faptul că tarifele pentru industria auto din SUA vor fi reduse reprezintă o victorie majoră pentru producătorii de automobile care se așteptau la efectele negative ale unor taxe vamale mai mari.

În Europa, dimensiunea totală a pieței logistice auto a scăzut în 2024, dar se preconizează că va înregistra o ușoară creștere în 2025, revenind la cifre pozitive. Concurența din partea Chinei este intensă, dar există speranța că Europa își poate recăpăta poziția istorică de lider în producția auto în viitor. Mai ales că în septembrie 2025 SUA a redus formal tarifele de la 27,5% la 15%. Pe măsură ce geopolitica va continua să influențeze industria auto globală, Ti Insight estimează că vor exista multe schimbări pe care companiile trebuie să le gestioneze și care vor crea provocări operaționale și economice, dar și oportunități.

Articole similare

Ad