Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piața paleților reutilizabili crește din ce în ce mai mult în România

Retailerii investesc tot mai mult în amenajarea mărfurilor în magazinele mari, motiv pentru care cererea pentru jumătăți de paleți, așa-numiții paleți Düsseldorf, potriviți pentru încărcături unitare mici și pentru standurile de prezentare din magazine, a crescut, după cum apreciază Andrei Nicolae, Commercial & Asset Manager LPR în România. Recent deschisă, filiala locală a LPR (La Pallete Rouge), parte a Euro Pool Group, companie lider european în furnizarea de servicii logistice pentru ambalaje standard returnabile și reutilizabile, dorește săși mărească baza de parteneri în același timp cu începerea finalizării proceselor, iar pentru acest an estimează că a acoperit suficient stocul, atât pentru volumele clienților actuali, cât și pentru colaborările viitoare.

La Palette Rouge (LPR) este, potrivit lui Andrei Nicolae, responsabil pentru dezvoltarea companiei în România și Bulgaria, o divizie a Euro Pool Group (companie olandeză), având o experiență de aproape 30 de ani în domeniul paleților reutilizabili dedicați sectorului bunurilor de larg consum. Înainte de a conduce operațiunile LPR în Europa de Est, Andrei Nicolae a acumulat o vastă experiență în domeniul activității comerciale și al lanțului de aprovizionare, iar primul contact cu paleții reutilizabili l-a avut acum câțiva ani, în timp ce era responsabil pentru dezvoltarea logistică a Mainfreight în România. În LPR a ajuns în urmă cu doi ani și jumătate, schimbând oarecum perspectiva de la nivel național la nivel internațional, fiind numit de companie în 2019 responsabil pentru piețele regionale din România și Bulgaria. „Vom avea o persoană responsabilă acolo, și la nivel local, pentru a oferi sprijinul necesar dezvoltării ulterioare“, explică managerul.

Cealaltă divizie a grupului olandez este Euro Pool System (EPS), responsabilă cu furnizarea și gestionarea lăzilor reutilizabile, în Romania unul dintre parteneri fiind o rețea mare de retail, care livrează fructe și legume în acest tip de ambalaj. Deoarece funcționează pe circuite similare și fac parte din același grup, cele două divizii folosesc aceleași sinergii în gruparea paleților și a lăzilor. „În 2013 LPR a creat o filială în Polonia și, deoarece afacerea s-a dezvoltat destul de rapid pe această piață, Grupul a căutat să extindă activitatea în Europa Centrală și de Est, România fiind una dintre piețele alese, alături de Republica Cehă, Slovacia, Ungaria și Bulgaria“, declară Andrei Nicolae, care spune că procesul de implementare a filialei din România putea fi mai rapid dacă nu exista pandemia de Covid-19. „Am început să dezvoltăm zona din România în 2019 pentru a ne sprijini clienții internaționali și pentru a extinde colaborarea cu retailerii internaționali, dar și pentru a oferi o alternativă clienților locali la serviciile de închiriere de paleți. LPR va putea profita de parteneriatele sale cu principalele lanțuri de retail și cu producătorii internaționali și locali de FMCG care activează în România, pentru a crește dinamic în următorul an.“

Jumătatea de palet, tot mai solicitată

Momentul intrării LPR pe piața paleților reutilizabili din România a fost precedat de un amplu studiu realizat de compania-mamă din Franța, care a confirmat necesitatea serviciului oferit de LPR prin intermediul clienților internaționali și retailerilor deja prezenți la nivel local. De fapt, cel mai mare client al specialistului în „pooling palet“ este un lanț de magazine din retailul alimentar, care a început un amplu proces de reorganizare, iar LPR face parte din acest proces, având în vedere faptul că toate produsele FMCG sunt livrate pe paletul roșu LPR Europe. După cum menționează Andrei Nicolae, în momentul de față retailerul organizează deja licitatii pentru furnizorii săi care livrează un anumit volum de paleți, ținta fiind trecerea de la paletul clasic euro la cel de pooling, reutilizabil.

Ceea ce iese în evidență în acest moment pe piața din România este cererea foarte mare pentru jumătatea de palet, așa-numitul palet Düsseldorf (600 x 800 mm), un palet de uz general pentru încărcături unitare mai mici și pentru standuri de prezentare în magazine, potrivit și pentru sisteme automatizate de producție și depozitare. „Am observat în ultima perioadă o tendință de schimbare a formatelor magazinelor, astfel încât tot mai mulți comercianți cu amănuntul încearcă să fie cât mai aproape de consumatori prin formate de proximitate cu magazine mai mici, ceea ce pentru noi se traduce într-o creștere a cererii de paleți mai mici“, după cum spune Andrei Nicoale. „Este un palet pentru mărfuri rapide. Este pus pe raft și clientul ia singur produsele, iar tu, ca retailer, scapi de o manipulare suplimentară“, continuă Commercial & Asset Manager LPR Romania. Pe lângă această tendință se mai prefigurează încă una: magazinele au început să notifice clienții să-și preia înapoi paleții la scurt timp de la livrare. Chiar dacă va mai dura până ca noul model logistic să fie implementat la scară largă, deoarece nu va fi agreat de toți furnizorii retailerilor, Andrei Nicolae crede că piața se va schimba odată cu această implementare.

Grad bun de recuperare, digitalizare la un pas distanță

Dacă în Europa compania cu origini franceze face deja teste în condiții reale cu un sistem Track & Trace, care permite monitorizarea operațiunilor de transport în timp real printr-o serie de sisteme ce includ poziționarea GPS, starea și cantitatea, în România LPR are un grad foarte bun de recuperare a paleților pe baza sistemelor IT de ultimă calitate.

Calitatea paleților, atuul în fața clienților

LPR este capabil să se adapteze la nevoile specifice ale clientului și oferă o soluție pentru gestionarea logisticii paleților, atât în ceea ce privește produsul, cât și, desigur, serviciile, după cum spune același manager. Formatele LPR au fost create pentru a funcționa în toate sectoarele piețelor bunurilor de consum. Paleții roșii sunt acceptați de majoritatea retailerilor și distribuitorilor europeni și sunt potriviți pentru sistemele automate de manipulare și depozitare, iar calitatea lor este cea care face diferența, motiv pentru care cel mai promovat și folosit serviciu este cel complet, în care inspecția, pregătirea pentru comandă și livrarea către client se fac prin LPR. „Pentru a ne diferenția de concurență în primul rând oferim paleți și servicii de înaltă calitate pe toate piețele europene unde LPR este prezent.“

2021, un an de creștere pentru LPR România

2021 a fost și va rămâne un an foarte dificil din perspectiva materiei prime (lemnul), „având în vedere creșterea și prețurile din ultimele luni, dar noi avem o strategie pe termen lung pentru a ține sub control stocurile, astfel încât să le putem livra partenerilor noștri cantitățile necesare de paleți pe care le-am promis“, afirmă Andrei Nicolae. Din acest punct de vedere, creșterea din 2021 a fost bugetată corespunzător și nu vor exista probleme cu stocurile, atât pentru volumele actuale de clienți, cât și pentru colaborările viitoare. Compania se bazează pe un nou depozit deschis recent în București, pregătește deschiderea unui al doilea depozit în regiunea Transilvaniei și își dorește creșterea bazei de clienți în timpul finalizării proceselor începute. „România este importantă pentru dezvoltarea LPR în regiunea ECE și suntem siguri că ne vom dezvolta dinamic pe această piață în anii următori.“

Articole similare

Ad