Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Pierderi și de 30% pentru transportatorii români din cauza contracției economice

Ioana Arsenie (consultant de business și strateg financiar, fondator al Trusted Advisor Strategy & Finance, cu o expertiză de 20 de ani în finanțe și în roluri strategice în România și la nivel internațional) este de părere că actuala contracție economică va aduce pierderi și de 30% pentru transportatorii din țara noastră.

Efectele fenomenului de contracție economică în transporturi pot fi percepute prin anumite acțiuni realizate direct de către antreprenori și manageri: restructurări de personal, oprirea parțială a unei capacități de lucru, reducerea bugetului de marketing, a cheltuielilor administrative și a celor care nu afectează imediat continuarea afacerii, prudența în decizii investiționale și suspendarea proiectelor de investiții.

Etapa de contracție este firească în ciclul de evoluție al afacerilor, subliniază Ioana Arsenie, însă, dacă nu este gestionată suficient de rapid de la declanșare, ferm și pe termen lung, provoacă pierderi accelerate și determină o situație greu de gestionat, de criză, în care continuarea afacerii poate să fie sub semnul întrebării, cu atât mai mult cu cât se suprapune cu etapa de contracție economică globală și a industriei.

De aceea consultantul propune câteva posibile soluții: redimensionează bugetul companiei, dezvoltarea structurii de cheltuieli variabile și diminuarea masei cheltuielilor fixe, reduceri de cheltuieli care nu influențează activitatea de bază și nu pun în pericol continuarea afacerii, identificarea liniilor de business celor mai profitabile și cu potențial și luarea de măsuri pentru stabilizarea și creșterea lor și tăierea rapidă și suspendarea activităților care generează pierderi și nu sunt sustenabile de sine stătător.

În plus, în transport diversificarea poate reprezenta un context pozitiv, de care ar trebui să se țină cont pentru menținerea capacităților de lucru.
Ioana Arsenie le recomandă transportatorilor de marfă să utilizeze cât mai bine capacitățile de care dispun, să izoleze mașinile care nu lucrează și să acționeze pentru a suspenda/îngheța cheltuielile aferente, să calculeze atent și transparent prețul, conform cu noua structură a costurilor și condițiile de pe piață, și să renegocieze politicile contractuale cu partenerii și clienții, în vederea securizării procesului de recuperare a banilor cu cât mai puține întârzieri.

Iar transportatorii de persoane ar trebui să valorifice oportunitățile curente și spațiile dintr-un mijloc de transport, să subînchirieze și să dezvolte alte linii de business adiacente, folosind analize de cost de oportunitate

Articole similare

Ad