Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

PMB dezvolta zona metropolitana impreuna cu operatorii privati

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a declarat printr-un comunicat de presa ca va fi implementat un program ce prevede constituirea a 58 de trasee intre Bucuresti si localitatile din judetul Ilfov. „Ne dorim ca transportul de calatori in Bucuresti si in localitatile din judetul Ilfov sa fie realizat la cele mai inalte standarde de calitate si siguranta. Vom implementa astfel un program care prevede 58 de trasee intre Bucuresti si toate localitatile invecinate, acestea insumand 1.150 de km, cu 300 de km mai mult decat exista in prezent. Vorbim despre Bucuresti si 40 de localitati din Ilfov (8 orase si 32 de comune), care vor beneficia de un sistem de transport eficient, integrat, durabil si sigur, care sa contribuie la dezvoltarea economica a zonei metropolitane“, a spus Firea, care s-a intalnit la sediul Primariei Municipiului Bucuresti cu reprezentantii transportatorilor ce activeaza pe Bucuresti-Ilfov, pentru a discuta despre masurile ce vor fi luate in perioada urmatoare pentru imbunatatirea confortului si sigurantei calatorilor.
 

Foarte important este faptul ca cele 58 de trasee vor fi operate atat de RATB, cat si de transportatorii privati. Primarul Capitalei a precizat ca nu doreste sa elimine carausii care acum activeaza pe aceste trasee, dar vor ramane pe pozitii doar acele companii care respecta legea si isi respecta calatorii.
In cadrul intrevederii, specialistii municipalitatii au prezentat noul program de transport public de calatori Bucuresti-Ilfov, elaborat in conformitate cu prevederile PMUD 2016-2030, dar si regulamentul de transport public de calatori in aceasta regiune, documente care vor fi puse in dezbatere publica in perioada urmatoare. De asemenea, se va publica anuntul de intentie privind licitatia de atribuire a celor 58 de trasee.
Cele 40 de localitati din judetul Ilfov care vor fi conectate cu Bucurestiul prin noile trasee de transport sunt: orasele Bragadiru, Buftea, Chitila, Magurele, Otopeni, Popesti Leordeni, Voluntari si comunele 1 Decembrie, Afumati, Balotesti, Berceni, Branesti, Cernica, Chiajna, Ciolpani, Ciorogarla, Clinceni, Copaceni, Corbeanca, Cornetu, Darasti-Ilfov, Dascalu, Dobroesti, Domnesti, Dragomiresti Vale, Ganeasa, Glina, Gradistea, Gruiu, Jilava, Moara Vlasiei, Mogosoaia, Nuci, Peris, Petrachioaia, Snagov, Stefanestii de Jos, Tunari si Vidra.

42 de autobuze electrice pentru Bucuresti
Primaria Capitalei a anuntat ca intentioneaza sa cumpere 42 de autobuze electrice, conform proiectului de hotarare adoptat in sedinta de pe 19 decembrie a CGMB. Autobuzele vor fi folosite in zona centrala a Capitalei, in vederea realizarii masurilor din Programul Integrat de Gestionare a Calitatii Aerului in Municipiul Bucuresti si a celor din Planul de Mobilitate Urbana Durabila. Conform proiectului, RATB este imputernicit sa realizeze un studiu de trafic in vederea identificarii noilor trasee din zona centrala a Capitalei.
In raportul de specialitate se reaminteste ca pe 30 iunie CGMB a imputernicit RATB sa faca demersurile ne- cesare in vederea elaborarii documentatiei tehnico-economice pentru introducerea de autobuze electrice in sistemul de transport public. In septembrie a fost incheiat un contract cu societatea comerciala SC Fiatest SRL, care a elaborat documentatia tehnico-economica.
Potrivit studiului de fezabilitate, autobuzele vor avea 12 m lungime, podea complet coborata si o autonomie de 250 km. Din punct de vedere al echiparilor se solicita instalatii HVAC (incalzire, ventilatie, aer conditionat) pentru salonul pasagerilor si postul de conducere al soferului, sistem infotainment si de taxare pentru carduri contactless, sistem de numarare a calatorilor, supraveghere video si WiFi. In plus, se va solicita garantie completa pentru minimum opt ani sau 480.000 km.
Bugetul alocat de municipalitate pentru achizitia autobuzelor electrice este de 480.000-540.000 de euro/vehicul, in suma totala urmand sa fie inclusa si statia de alimentare cu energie electrica, si garantia de opt ani. In conditiile in care valoarea tinta a pretului de achizitie este 520.000 de euro, investitia initiala este estimata la 21,8 milioane de euro, la care se adauga TVA in valoare de 4,1 milioane euro. Economiile rezultate din operare vor fi insa semnificative: potrivit studiului de fezabilitate, costul cu energia electrica pe care o consuma timp de opt ani un singur autobuz este de aproximativ 30.000 de euro, in timp ce costul motorinei necesare pentru aceeasi perioada se ridica la 150.000 de euro.
Pe 27 iunie 2017, Consiliul General al Capitalei a aprobat un proiect care vizeaza acordul de principiu pentru achizitionarea de catre Municipiul Bucuresti a 100 de autobuze urbane electrice si a infrastructurii de incarcare necesare acestora.
(Sursa: Agerpress)

Articole similare

Ad