Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Polonezii cer implicarea autorităților pentru cozile de camioane la intrarea dinspre Ucraina

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale are în vedere consolidarea inspecției veterinare și fitosanitare. Transportatorii s-au plâns de orele scurte de funcționare a acestei inspecții. Cu toate acestea, principala problemă este lipsa separării mărfurilor pe partea ucraineană.

Lipsa de asistență din partea Comisiei Europene

În același timp, șeful Ministerului Agriculturii a subliniat că condițiile de lucru dificile de la punctele de trecere a frontierei se datorează în mare parte echipamentului tehnic insuficient pentru manipularea cerealelor ucrainene. Încă nu există o consolidare a punctelor de trecere a frontierelor externe ale UE cu echipamente de manipulare a cerealelor, așa cum au anunțat reprezentanții Comisiei Europene.

Viceprim-ministrul Kowalczyk a vizitat punctele de trecere a frontierei din Medyka și Korczowa pe 25 august și s-a întâlnit cu reprezentanți ai filialelor din teren ale unităților subordonate și supravegheate de Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale și cu fermieri. Inspectoratele poloneze au depus numeroase eforturi pentru a se asigura că transporturile trec frontiera polono-ucraineană cât mai ușor posibil. Cu toate acestea, este vorba de o întreprindere foarte complexă, mai ales având în vedere creșterea semnificativă a numărului de controale datorată creșterii volumului de transporturi, însă sunt necesare îmbunătățiri și din partea ucraineană.

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale a mărit personalul și orele de lucru ale inspectorilor. Inspectoratul Veterinar de Frontieră a anunțat pe 29 august că personalul Postului de Control Veterinar de Frontieră Hrebenne va efectua controale și în luna septembrie a acestui an, în tura de noapte, la următoarele date:

  1. 1/2 septembrie – toate inspecțiile;
  2. 8/9 septembrie – toate controalele;
  3. 11/12 septembrie – doar controale de alimentare;
  4. 15/16 septembrie – toate controalele;
  5. 17/18 septembrie – doar controale furajere;
  6. 19/20 septembrie – doar controlul furajelor;
  7. 21/22 septembrie – doar controlul furajelor;
  8. 27/28 septembrie – toate controalele;
  9. 29/30 septembrie – toate controalele.

În plus, Poliția de Frontieră a separat verificarea vehiculelor ușoare de cea a vehiculelor grele. De la 1 septembrie până pe 30 noiembrie, vehiculele grele cu o greutate totală admisă de cel mult 7,5 tone vor fi vămuite doar la punctele de trecere a frontierei rutiere cu Ucraina:

  1. Budomierz-Hrushev;
  2. Krościenko-Smolnica;
  3. Zosin-Ustiług;
  4. Dolhobyczów-Uhrynów.

Vămuirea vehiculelor grele de marfă cu o greutate totală admisă mai mare de 7,5 tone va fi posibilă doar la punctele de trecere a frontierei rutiere:

  1. Korczowa-Krakowiec;
  2. Medyka-Szeginie;
  3. Dorohusk-Jagodzin;
  4. Hrebenne-Rawa Ruska.

Transportatorii vor să blocheze frontiera

Între timp, transportatorii polonezi amenință că vor bloca punctele de trecere. Șoferii lor așteaptă să intre în Polonia timp de 10 zile la rând, fără nicio instalație sanitară. Șoferii refuză să lucreze în astfel de condiții. Ei cer ca serviciile ucrainene să elibereze mașinile goale pe benzi separate.

Serviciile ucrainene refuză să lase să treacă camioanele goale, iar șoferii care au camioanele pline vandalizează camioanele care încearcă să treacă și îi bat pe șoferi. Acest lucru se întâmplă de obicei cu șoferii de camion polonezi.

Ineficiența punctelor de trecere a frontierei este cu atât mai evidentă cu cât traficul a crescut semnificativ față de luna martie. Potrivit Poliției de Frontieră, traficul de camioane peste granița cu Ucraina a scăzut cu doar 10% față de aceeași perioadă din 2021 (pentru Belarus, scăderea a fost de 47%). De asemenea, KAS a autorizat 29.119 transporturi de ajutor umanitar. 

Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale raportează că, în prima jumătate a anului, exporturile agricole poloneze pe piața ucraineană au crescut cu 17%, ajungând la 441 de milioane de euro. Biroul ucrainean de statistică a raportat că importurile ucrainene în aceeași perioadă s-au ridicat la 25,2 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă 80,9% din volumul înregistrat în prima jumătate a anului 2021, în timp ce exporturile au ajuns la 22,7 miliarde de dolari, sau 76% din rezultatul din 2021.

Articole similare

Ad